GridFree

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Středa Červen 3 10:57:56 CEST 2020

Nějaký čas jsem to nesledoval a teť jen tak náhodou jsem si přečetl o tomhle. Žádné rele, prostě to inteligentně hlídá přetoky. To by mohlo fungovat. Jenom jsem při stavbě baráku strategicky rozfázoval barák mezi tři fáze a teď bych tohle potřeboval ve verzi 3f. V tomhle článku (viz odkaz) píše, že by to šlo 3x, ale nebylo by možn=é napájet z jednoho pole. Ale proč to nejde nepíše a ani odkaz kde to přečetl nebo kdo to zkoušel. Tudíž se ptám. Nevíte někdo o něčem podobném ve verzi 3f?

https://elektrarna.estranky.cz/clanky/novy-projekt--gridfree-invertor-s-omezovacem-pretoku.html

Míra

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan Půhoný
Sent: Wednesday, June 3, 2020 6:43 AM
To: HW-news
Subject: Re: GridFree

Doporučuji spíš to udělat oficiálně s povolených přetoky. Do 10kW je to bez licence ERU. A osadit kvadraturní elektroměr. Běžné digitální elektroměry co se v současné době dávají změří případnou výrobu jako spotřebu a ještě za to hrozí pokuta.

Hlídat přetoky pomocí proudových relé jak do dělají majitelé gridfree mi přijde úsměvné.

Co se mi ale líbí jsou ty mikroměniče přímo pod panely, nevím proč se to více nerozšířilo. Myšlenka mi to přijde dobrá.  Uvažuji tímto způsobem rozšířit stávající FVE na jihozápadní střechu, ale mám strach aby se to nehádalo s hlavním měničem a wattrouterem. Nezkoušel jste někdo?

JP