GridFree

AZe aze na seznam.cz
Středa Červen 3 08:44:21 CEST 2020

Mám dva mikroměniče GWL Power, připojují se jen v případě nabití baterií, každý na jeden panel 290Wp.
Jinak mám přes 10 let klasickou 1f 5kW FVE se zeleným bousem, nezávisle rozšířenou o dalších 13 ks 290Wp panelů jako ostrovní systém s 3kW střídačem 24/230V s tím, že baterie ostrovu se nabíjejí i přebytky z FVE. Regulace pomocí proudových relé nefunguje, velkou roli hraje účiník, musí se měřit činné výkony, používám elektroměry s impů výstupy 2000 imp/kWh, jeden je ve fve, druhý na spotřebě. Nevím, jak to mají dnešní střídače, asi je nějak řešena kompenzace účiníku, můj to asi nemá, a díky dig. měření proudu/napětí/cosfí sítě a hlavně činného výkonu s nedávno diskutovaným ferodynamickým wattmetrem s ručkou uprostřed vím, že je i při ustáleném poměru výroba/spotřeba 1:1 proud fáze L1 cca 12A a cosfí je nízký. S rostoucím podílem výroby cosfí roste.
aze

From: Jan Půhoný
Sent: Wednesday, June 03, 2020 6:42 AM
To: HW-news
Subject: Re: GridFree

Doporučuji spíš to udělat oficiálně s povolených přetoky. Do 10kW je to bez licence ERU. A osadit kvadraturní elektroměr. Běžné digitální elektroměry co se v současné době dávají změří případnou výrobu jako spotřebu a ještě za to hrozí pokuta.

Hlídat přetoky pomocí proudových relé jak do dělají majitelé gridfree mi přijde úsměvné.

Co se mi ale líbí jsou ty mikroměniče přímo pod panely, nevím proč se to více nerozšířilo. Myšlenka mi to přijde dobrá.  Uvažuji tímto způsobem rozšířit stávající FVE na jihozápadní střechu, ale mám strach aby se to nehádalo s hlavním měničem a wattrouterem. Nezkoušel jste někdo?

JP