Re: Pozor na harddisky s nedokumentovaným použitím SMR

Martin Hanek martin na hanek.net
Pondělí Červen 1 14:27:49 CEST 2020

Výrobci dotáhli většinu SSD disků do takového stavu, že při kontinuálním
zápisu objemu dat většího než je velikost cache, spadne rychlost tohoto
zápisu pod úroveň běžného rotačního disku. U MLC to bylo ještě relativně
v pohodě, TLC horší, QLC ještě horší atd. Samozřejmě se uvádí ty
rychlosti, které stíhá SLC cache.
A u SMR HDD to udělali podobě, ale ty pomalé rychlosti jsou na úrovni
disket (přeháním). Pokud dáte SMR disky do NASu/serveru a jsou nějakém
RAIDu, tak hrozí rozpad RAIDu a s tím související problémy.

Martin Hanek