Re: Pozor na harddisky s nedokumentovaným použitím SMR

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Červen 1 14:39:21 CEST 2020

Ano, ale SSD je něco jiného než magnetický zápis.

O tom rozpadu polí jsem to taky četl. Ale ti mi tedy připadá spíš jako chyba
toho pole. Pomalý zápis není důvod k tomu, aby byl disk vyřazen jako
vadný (pokud jinak disk odpovídá normálně).
Trochu mi to připomíná příbalové informace na lécích, kde se prakticky
u každého léčiva dočtete, že potenciálně může jako vedlejší efekt způsobit
vše od horečky omladnic po rakovinu prostaty.

Chápu odlišnost SMR, tedy omezenou adresovatelnost při zápisu. Ale
to dělení na disky pro PC, NAS, pole atd. už je tady déle. Bylo ještě
před SMR.

A kromě toho v tom NASu bych skoro čekal, že SMR moc vadit nebude.
Nedělá mu problém sekvenční zápis, jen zápis typu "sektor sem, sektor tam".
A zrovna ten NAS bude zřejmě zapisovat po souborech, tj. po větších
celcích. Tedy pro SMR ta lepší varianta.

PL