Re: Pozor na harddisky s nedokumentovaným použitím SMR

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Červen 1 14:17:24 CEST 2020

Hmmm, obyčejný disk.
Takže správně je používat neobyčejné disky?
A pokud dělám obyčejnou práci (už 30 let), tak i tak potřebuji
neobyčejný disk?

Asi jsem zamrzl 100 let za opicemi, ale disk chápu jako sekvenční záznamové
zařízení s možností adresování. Umím si představit rychlejší nebo
pomalejší disk,
s větší nebo menší cache. Teď k tomu přibyl ještě ten SMR zónový zápis.

Pokud pominu to SMR - v čem je nějaký rozdíl mezi disky pro NAS, počítač
atd.? To jsou algoritmy obsluhy cache tak rozdílné pro různé nasazení?
A pokud je to tak - to by byl problém tam dát ten firmware, který bude umět
obojí? Po HW stránce je to snad pořád rotační medium se sekvenčním
magnetickým záznamem a čtením.

Ale třeba zrovna to zálohování snad nemá žádné speciální požadavky, ne?
Naopak bych skoro čekal, že tam se bude jednat o sekvenční zápis, takže
tam by asi to SMR nemělo vadit. Teda aspoň já dělám zálohy jako image,
takže na zápisové straně je to prostě kontinuální zápis, což je pro SMR
ta ideální varianta. Nakonec původně se dělaly zálohy na pásku, což
je naprosto ukázkové sekvenční médium.

S tím, jak výrobci disky cílí na různé segmenty trhu zřejmě brzy dojde
k tomu, že se budou prodávat disky na Youtube, jiné na Facebook a ještě
úplně jiné (ty se budou prodávat nejmíň) na práci.

PL