[OT] Dílenská lupa

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pondělí Červenec 27 20:11:37 CEST 2020

Výborný test lupy jsou odpory miniMELF s barevným kódem. Kdysi jsem se na ně
kouknul lupou a proužků bylo 2x tolik a jinak barevných. Bez ní jsem to při
troše snahy přečet.

Co ale můžu max. doporučit,

---
New Outlook Express and Windows Live Mail replacement - get it here:
https://www.oeclassic.com/

 je bazarový binokulární mikroskop. Ona teda ani bazarová cena není moc hobby-
friendly, ale je to úplně jinej level.

PH

----- Původní zpráva -----
Od: Jan Kuba <honza.kuba na gmail.com>

Já mám také tyto brýle a mám je raději než lupu.
Ale pokud například dělám nějaké titěrnosti SMD, lupa ( jedna) mi nevyhovuje.
Člověk tím ztrácí plastické (3D) vidění. Musí být ta lupa veliká a koukám  do
ní  oběma očima, ale i tak to zkresluje.

 A  byť to zvětšení  je dostačující, kolikrát hrotem naprázdno ťukám do vzduchu.
Pomůže sice jednostranné osvětlení, které udělá stín a dle toho se pak dá
orientovat, ale mnohem lépe se mi dělá s těmito "hodinářskými" brýlemi:
https://www.mikroshop.cz/cz/zvetsovaci-bryle-levenhuk-zeno-vizor-g8
Já mám  tedy trochu jiné se sadou výměnných objektivů, výhoda některých je, že
nemusím do objektu zírat z 5 cm
a mohu normálně sedět za stolem.

Samozřejmě je to na ty nejmenší věci, ale ono se to SMD se vzrůstajícím věkem
stále zmenšuje :-)
Do cca 45 let jsem nic nepotřeboval a viděl jsem opravdu velmi dobře popisky i
na 0402 pouhým okem.
Teď v 48 sice projdu na čtení na blízko u očního lékaře bez brýlí, ale  to jen
proto, že oni tam ty nejmenší písmenka textu mají ještě hodně velké a
nepotřebuji je vidět prostorově.
Jinak pozor na některé veliké lupy z hoby, hyper marketů... zkreslují,  nejsou
přesné a  většinou  jsou z plastu.  .  Takže stačí prskanec cínu a zanechá to
na čočce stopu.   Ideální jsou složené lupy, které mají korekci optické vady