[MECH:] Frezovani PCB - presne pozicovani?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Červenec 27 14:14:01 CEST 2020

Jo, visí mi a nemám dojem, že by se moc klepal (to bude tím věkem :) Je
opravdu chycený jen přitažením těma čtyřma packama na delších koncích, já do
toho zase tak moc nereju... Je to 100x80 mm, deska má tuším 1.2 mm, na to,
aby se o to opřela ta jehla, je to asi dostatečné (na kažé straně to na té
podložce leží deseti milimetry - i když jsem viděl, jak vypadá rozdíl mezi
podloženou a nepodloženou deskou, ta podložená je o něco míň chlupatá),
každopádně líp jsem to zatím nevymyslel.

S tím podložením to zkusím, varianta by byla navrtat to na desce a současně
udělat do dřeba i předvrtané díry pro nějaké vruty, aby se to dalo nějak
přichytnout. Chytnout samotnou desku není problém.

V profi praxi se PCB nýtují do sendvičů s hliníkem právě na tenké laminované
dřevo, ale zase to je trochu jiná technologie a trochu lepší zásobování
materiálem :)

Varianta, kterou by asi použil strojař, je oboustranka, ale tam mám poměrně
neblahé zkušenosti s tím, když do toho vlítne fréza. Když jsem zvyklý na 10
mm průměr, tak ta si s tím samozřejmě poradí. Když do toho vjede 2mm, tak už
to může bolet, o vrtácích ani nemluvě, ty pod 0.5 mm jsou docela citlivé i
na křivý pohled...

A s tím zajetím frézy při dělání obrysu - ano, když použiju 2mm frézu a 10
mm okraj, tak to ulízne krajní 2 mm z podložky. Už tam nejsou, tak to příště
vadit nebude :)

Mimochodem - ten držák je 3D výtisk z ABS, mj. proto, aby když se do něj
omylem kousne, tak aby to nástroj moc nebolelo. Tvarová přesnost dostatečná,
dosedací polochy jsou zafrézované (mimochodem, frézovat tištěné ABS byla
taky dobrá výzva, ale nakonec bez ztráty kytičky, jen to chtělo zalejvat
lihem, aby se to nelepilo).

Pavel Kutina