[MECH:] Frezovani PCB - presne pozicovani?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Červenec 27 12:18:53 CEST 2020

Ty koliky tam jsou proto, že jsem je jednak měl (původně taky ložiskové
jehly, ale byly moc dlouhé a nepodařilo se mi je zkrátit - na tyhle tvrdosti
už nejsem zařízený a žíhat se mi to nechtělo, teď je tam nějaká hlazenka,
která už uříznout šla), druhak díry pro ně dělám při tom prvním krouhání
desky 2mm frézou s dostatečnou přesností bez výměny nástroje, takže
relativně pohodlně.

Držák je dvoudílný, takže se dá nastavit / posunout podle šířky desky,
jediná nutnost je mít tam ten materiál navíc, ale bez toho to stejně nejde.

Dělat to na dřevě a svrtávat to s tím mne nenapadlo, zkusím, díky, to by tu
nulu fakt asi vyřešilo - ale to pak znamená mít upnuté to dřevo ke stolku
(to, co na těch fotkách čumí z držáku, jsou šrouby M6) a k němu nějak
přišroubovanou tu DPS, což znamená to tam šroubovat přímo na mašině, a ta je
dost malá. Na hraně "pohodlnosti" je už teď to utahování příchytek desk s
křížovou hlavou šroubovákem (časem asi šestihran, jen jsem neměl M3 s
šestihranou hlavou v šupleti, k inbusu mám určité výhrady), je trochu
problém se tam vytočit, vřeteno kapku překáží.

Asi fakt zkusím tu kameru, i ten Estlcam pro to má nějakou podporu, tak
uvidím, jak to bude použitelné. Samozřejmě to bude další pruda s uchycením,
nastavením a dodržením geometrie, ale kde by člověk byl, kdyby se příliš
nudil, že jo. Fakt je, že pak by stačilo opravdu najíždět buď rovnou na ten
kolík, nebo na nějaký terčík na držáku, zbytek by měl být v přesném zaměření
a nastavení offsetů.

A ano, rozdíl fréza a frézka je mi známý, občas mi to ujede - ta jazyková
nelogičnost, kdy frézKA (zdrobnělina) je ta obluda, co s tím točí, a frézA
ten několikagramový nástojíček mi občas dává zabrat :)

Pavel Kutina