[MECH:] Frezovani PCB - presne pozicovani?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Červenec 27 11:43:56 CEST 2020

Drobné poznámky:
- Průměr těch registračních kolíků máte (podle mě) zbytečně velký. Já
používám 1.5mm (ložiskové jehly).
- Protože je každá deska jinak velká, tak nemám žádný univerzální držák
s už předem osazenými trny, ale mám na stole frézky upnutou spotřební
desku (nějaká dřevotříska ze starého nábytku) a do ní si vždy navrtám
díry pro ty registrační piny. No a protože je vrtám na frézce, tak mám
automaticky přesně nastavenou polohu 0:0 (což je předmět Vaší otázky).
- Stroj se nejmenuje "fréza" ale "frézka". Fréza je nástroj. ;-)

Sonda by se samozřejmě použít dala, ale tu stejně nemáte.
Taky by se dala použít kamera. A to se skutečně docela často používá.
Levné, účinné.
Stejně se tak se dají použít různé přípravky. Mám třeba udělaný
"nulátor" - úhelník, který přesně upnu do definované polohy a jeho hrany
definují nulu. Takže se k nim obrobek přirazí.

PL