OT: co s neplaticem?

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Sobota Červenec 25 12:19:07 CEST 2020


Já to uvedu z mého pohledu.  Mám firmy, které také platí pozdě. Běžně 3-6
měsíců.  Většinou větší společnosti, výjimečně i malý soukromník.   Teď jde
o to, jak moc je potřebuji já a jak moc zase potřebují oni mne.  Pokud vím
a jsem si jistý, že mě potřebují a nebudou mít jednoduché sehnat někoho
jiného, tak následující zakázku řeším tak, že jim jí  podražím. Pak dochází
většinou k dotazu proč, tak se snažím při osobním setkání vysvětlit, že
musím nějak nahradit tu mezeru kdy neplatí.  Takže se třeba  pak víc snaží.
Ale jsou tací, kterým je to  úplně jedno, zdražení o 30 procent akceptují.
Už jsem takhle zdražil někomu poměrně dost a třeba se ani neozvali.
Většinou jsou to dodávky starého a nesehnatelného HW, opravy obstaróžních
vyvyžovaček  atd.. Zákazník ví, že za "značkovou" opravu by platil
několikanásobek ceny.

No a pak jsou zákazníci, na kterých jsem "závislý" já - jednoduše řečeno,
když začnu dělat nohy, okamžitě si najdou náhradu.  Není to problém a já si
toho jsem vědom.   A už se to taky stalo.
Tady trpím a v podstatě jen čekám a čekám, občas zaprudím - ale i to někoho
štve.
Takže už se stalo, že jsem každý týden urgoval a pak telefonát, že abych se
uklidnil, že takhle platí dlouho všem a jestli se mi to nelíbí, tak spolu
končíme.

Myslím, že je to naprosto  jednoduché. Když na ně máte "páku" tak ji
použijte. V opačném případě je to o tom, že člověk riskuje, že s ním
zákazník končí.

pá 24. 7. 2020 v 23:33 odesílatel Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>
napsal:

> Dobrý večer,
>
> prosím o dobrou radu. Spolupracuji s firmou, která mě sice nejvíc živí,
> ale platí čím dál později. Někdy za půl roku, někdy i za víc jak rok. Je
> fakt, že nakonec všechno zaplatí a že když vidím ty prakticky nulové úroky
> v bankách, tak vlastně o nic nejde. Ale i tak bych si s nima v tomhle rád
> udělal pořádek. Jejich argument, že těm bohatším platí později, už neberu.
> V praxi to vypadá tak, že v objednávce požadují splatnost 2 nebo 3 měsíce,
> já jim napíšu měsíc, oni mi to zaplatí třeba za půl roku a já to dál
> neřeším. Vím, že jednou mi to od nich přijde. Jenže už mě nebaví dávat jim
> takhle prakticky trvalou bezúročnou půjčku.
>
> U některých firem jsem v podmínkách četl, že dokud dodané zboží zcela
> neuhradím, je jejich majetkem. Tedy je legální, abych případné uplatnění
> záruky podmínil zaplacením faktury? Pokud by nezaplacené zboží mělo být mým
> majetkem a vyskytla se na něm v záruce závada, přece by mělo být každému
> jedno, jestli si ho opravím, nebo ne. No a koncoví zákazníci jsou obvykle
> velké polostátní firmy, u kterých se zakázka získává přes výběrové řízení.
> Těm by se to asi moc nelíbilo...  Při tom ale o ty zakázky nechci přijít.
> Ta firma, s kterou takhle spolupracuju, se nejprve zúčastní výběrového
> řízení. Když ho vyhraje, udělá pro montáž toho zařízení projekt, provedou
> instalaci, udělají a vyhodnotí potřebná měření před a po instalaci a pokud
> zákazník požaduje, aby se mu o to někdo staral, zajišťují i předepsané
> pravidelné kontroly provozu zařízení (je to umístěné obvykle kdesi v
> terénu). Já se starám jen o výrobu a vývoj, takhle mi to vyhovuje.
>
> Co s tím mohu, nebo bych měl dělat, pokud možno tak, abych nikoho moc
> nenaštval?
>
> Anděl
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20200725/f51970ff/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list