<div dir="ltr">Já to uvedu z mého pohledu. Mám firmy, které také platí pozdě. Běžně 3-6 měsíců. Většinou větší společnosti, výjimečně i malý soukromník. Teď jde o to, jak moc je potřebuji já a jak moc zase potřebují oni mne. Pokud vím a jsem si jistý, že mě potřebují a nebudou mít jednoduché sehnat někoho jiného, tak následující zakázku řeším tak, že jim jí podražím. Pak dochází většinou k dotazu proč, tak se snažím při osobním setkání vysvětlit, že musím nějak nahradit tu mezeru kdy neplatí. Takže se třeba pak víc snaží. Ale jsou tací, kterým je to úplně jedno, zdražení o 30 procent akceptují. Už jsem takhle zdražil někomu poměrně dost a třeba se ani neozvali. Většinou jsou to dodávky starého a nesehnatelného HW, opravy obstaróžních vyvyžovaček atd.. Zákazník ví, že za "značkovou" opravu by platil několikanásobek ceny.<div><br></div><div>No a pak jsou zákazníci, na kterých jsem "závislý" já - jednoduše řečeno, když začnu dělat nohy, okamžitě si najdou náhradu. Není to problém a já si toho jsem vědom. A už se to taky stalo.</div><div>Tady trpím a v podstatě jen čekám a čekám, občas zaprudím - ale i to někoho štve.</div><div>Takže už se stalo, že jsem každý týden urgoval a pak telefonát, že abych se uklidnil, že takhle platí dlouho všem a jestli se mi to nelíbí, tak spolu končíme.</div><div><br></div><div>Myslím, že je to naprosto jednoduché. Když na ně máte "páku" tak ji použijte. V opačném případě je to o tom, že člověk riskuje, že s ním zákazník končí.</div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">pá 24. 7. 2020 v 23:33 odesílatel Vláďa Anděl <<a href="mailto:vaelektronik@vaelektronik.cz">vaelektronik@vaelektronik.cz</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
<div>
<p><font face="Times New Roman">Dobrý večer, <br>
</font></p>
<p><font face="Times New Roman">prosím o dobrou radu. Spolupracuji s
firmou, která mě sice nejvíc živí, ale platí čím dál později.
Někdy za půl roku, někdy i za víc jak rok. Je fakt, že nakonec
všechno zaplatí a že když vidím ty prakticky nulové úroky v
bankách, tak vlastně o nic nejde. Ale i tak bych si s nima v
tomhle rád udělal pořádek. Jejich argument, že těm bohatším
platí později, už neberu. V praxi to vypadá tak, že v objednávce
požadují splatnost 2 nebo 3 měsíce, já jim napíšu měsíc, oni mi
to zaplatí třeba za půl roku a já to dál neřeším. Vím, že jednou
mi to od nich přijde. Jenže už mě nebaví dávat jim takhle
prakticky trvalou bezúročnou půjčku. <br>
</font></p>
<p><font face="Times New Roman">U některých firem jsem v podmínkách
četl, že dokud dodané zboží zcela neuhradím, je jejich majetkem.
Tedy je legální, abych případné uplatnění záruky podmínil
zaplacením faktury? Pokud by nezaplacené zboží mělo být mým
majetkem a vyskytla se na něm v záruce závada, přece by mělo být
každému jedno, jestli si ho opravím, nebo ne. No a koncoví
zákazníci jsou obvykle velké polostátní firmy, u kterých se
zakázka získává přes výběrové řízení. Těm by se to asi moc
nelíbilo... Při tom ale o ty zakázky nechci přijít. Ta firma, s
kterou takhle spolupracuju, se nejprve zúčastní výběrového
řízení. Když ho vyhraje, udělá pro montáž toho zařízení projekt,
provedou instalaci, udělají a vyhodnotí potřebná měření před a
po instalaci a pokud zákazník požaduje, aby se mu o to někdo
staral, zajišťují i předepsané pravidelné kontroly provozu
zařízení (je to umístěné obvykle kdesi v terénu). Já se starám
jen o výrobu a vývoj, takhle mi to vyhovuje. <br>
</font></p>
<p><font face="Times New Roman">Co s tím mohu, nebo bych měl dělat,
pokud možno tak, abych nikoho moc nenaštval?<br>
</font></p>
<p><font face="Times New Roman">Anděl</font><br>
</p>
</div>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div>