Re: simulovaná gravitace

Pondělí Červenec 20 13:58:05 CEST 2020

po 20. 7. 2020 v 13:50 odesílatel Radek Benedikt <benedikt na lphard.cz> napsal:

> Ahoj,

> Expedice na Měsíc vozili a nechávali na Měsíci měřicí stanici napájenou radioizotopovým generátorem. Stavěné to bylo samozřejmě tak, aby případný průser při startu Saturnu V nerozmetal vše po okolí.
> [...]

No, na tom něco bude, když tsunami vyplaví jadernou elektrárnu
Japonsku a v Německu kvůli tomu rozhodnou všechny jaderky uzavřít...
to je jako kdysi v ČSSR: "Na co máte ty kožichy?" - "V Moskvě sněží."

Takže fakt může být problém, aby raketa s jaderným reaktorem nebo i
něčím, co jaderný reaktor připomíná, vůbec dostala povolení ke startu,
protože co kdyby to při startu shořelo a ten reaktor spadnul do
nějakého většího města.

Ještě něco, kdysi dávno jsem slyšel, že by palivo pro cesty do vesmíru
mohlo být jádro... podrobnosti nevím, ani jestli je to technicky
možné, ale dneska by to ze stejného důvodu neprošlo.

P.K.