Armbian - Error

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Červenec 14 10:40:25 CEST 2020

No já to beru tak, že na tom Linuxu prostě běží vysoké aplikační vrstvy,
které se starají o styk s uživatelem, síť, práci s velkými daty atd.
No a ten OpenRISC pak případně řeší nějaké to rychlé řízení v reálném čase.

Takhle kombinace mi přijde docela šikovná. Uživatelský interface se pak
dá klidně napsat třeba v Pythonu nebo něčem jiném vysokoúrovňovém,
takže práce může odsejpat. A zobrazit na laciném HDMI monitoru.
Případně přes převodník na DVI monitoru. Tak to provozuju já, protože
tím využiju starý 19" monitor.

Doufám, že se H3 stále dělá. Pokud ale ne, tak se jistě bude dělat
64-bitový H6. A tyhle vlastnosti bude mít taky.

Na něco je možná 1GB RAM zbytečně moc. Ale třeba jí jsem rád, že
ho mám. Existují i menší a ještě levnější verze s menší RAM.

Já tu větší RAM chci a potřebuji, protože na tom provozuji LinuxCNC.
Tady to právě bezvadně vychází - na těch 4 jádrech jede zpracování
g-kódu, plánování drah a uživatelské rozhraní. A ten OpenRISC dělá
stepgeny, tedy tu nejrychlejší obsluhu, která se Linuxem nedá stihnout.

Ke spotřebě: umí to jet v různých režimech, od nejpomalejšího
na 480 MHz přes možnosti přidávat výkon podle potřeby až po
nejvyšší režim (který já pro to CNC potřebuju), který jede na
1368 nebo 1296 MHz.
V tom nejvyšším režimu má celá deska (včetně běžícího videa
a komunikace po Ethernetu) spotřebu mezi 2-2.5W naprázdno
(tj. jen běžící Linux s Xwindow, klávesnice a myš).
Při plné zátěži při obrábění pak mezi 2.5-3W.

Podle mě za 15 USD bezvadná hračka.

PL