[OT] Li-Pol nafouknuta baterie v NTB

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Červenec 9 11:18:01 CEST 2020

Ale to není třeba dělat. Pokud uživatel s pevně nainstalovanou baterií  v
ntb má nastavenou prioritu životnosti baterie, funguje to tak, že po
zasunutí do doku, nebo připojení napaječe se baterie dobije na
cca 70-80 procent kapacity a odpojí se. Není třeba ji odpojovat.
Zkoušel jsem to u DELLa E5570. Pokud ho zapnu ze sítě tak z/do baterky
neteče nic.
Je ale pravda, že v tomto režimu priority životnosti je zhruba
dvoutřetinová výdrž ntb, zažízení přejde do režimu spánku mnohem dříve (
při vyšším napětí článku ) .
Další velmi důležitý aspekt u interních ( zabudovaných) baterií je ten, že
součástí baterie není žádná logika ani balancér, veškerá tato inteligence
je v NTB.
Odpadá tedy další kurvítko ve výměnném bloku - každý jistě zažil, že
výměnná baterie náhle umřela, neboť výrobce v technologii implementoval
počitadlo " motohodin, apérhodin nebo cyklů ". T takového akupacku když
vydolujete články, jsou na cca 80 procentní kapacitě a bez problému
fungují. Jen ta elektronika si postavila hlavu.

Bez
virů. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>