Re: Srážka vlaků (bylo: Re: RFID uvod do problematiky)

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Středa Červenec 8 07:33:59 CEST 2020

Problematika je sirsia.

Vlaky (supravy, alebo cislo lokomotivy a jednotlive vagony)  chodia
(minimalne v SK) nie iba jednu trat. Ak je potreba, tak ich presunu inam a
chodia tam. Operativa-> teda hasenie toho, co hori najviac, kedze nie su
peniaze...
Riesenie, ktore je pozitelne iba na jednu trat, je NEAKCEPTOVATELNE.

Ak sa stretnu supravy, ktore chodili na jednokolajke, na dvojkolajnej trati
a ziaden nebude v stanici, potom co? Odstavi sa cela trat? Znizi sa
rychlost na 5 km/h az kym neprejdu okolo seba a bezpecne sa neminu?
Co na to rychlik, ktoremu podla planu mal osobacik uhnut na dalsej stanici
na inej kolaji, ale este stale je na trati, lebo spomalil, pretoze mu
vysielacka, alebo iny system oznamil, ze sa o x km blizi iny vkak?
Ako vysielacku napr. S dosahom 5 km oznamite nieco za tunel, ktory ma aj
viac ako 5km a trat je v hornatej oblasti?
Ako z vlaku zistite, ako su nastavene vyhybky na trati medzi vlakmi?

To je len par "certikov", schovanych v detailoch...a je ich omnoho viac!!!

Na kolajovych vozidlach sa riesi napr. Aj prejazdovy profil. Podla neho sa
rozhoduje, ci konkretny vagon je mozne pouzit na konkretnu trat, ci preide
mostami a hlavne tunelmi, ci neoderie nieco na streche, alebo v tuneli,
lebo (dlhsie) tunely nie su rovne, ale su v nich zakruty. A pre tunely sa
rovnako rataju prejazdove profily...
Nie je mozne nainstalovat ani antenku velkosti päste na strechu vlaku, bez
preratania profilu...

Na aute sofer uhne viac nabok, a mozno aj ten oproti... Pri kolajach vagon
v zakrute precnieva stredom vnutri a predkom+zadkom von. To iste robi aj
kazdy vagon, iduci oproti. A neuhnu!
Alebo su na danu trat vhodne a preidu, ak nie, zrazia sa a pravdepodobne
skoncia mimo kolaji.

Vsimnite si, ze na vagonoch  byvaju na streche veci (vetraky, anteny,
cokolvek trciace...) hlavne nad napravami. Ta cast nevybocuje mimo kolaji,
preto najmenej ovplyvnuje prejazdovy profil.

Tunely na tratiach maju mnoho desiatok rokov... a boli projektovane podla
poziadaviek v case projektovania. Kolko vlakovych tunelov, naprojektovanych
a postavenych za poslednych 30 rokov poznate? A kolko poznate starsich?

Nechcem povedat, ze lepsie sa nic urobit neda. Chcem povedat, ze
2-sekundovy napad -> ved preco tam nedaju toto-tamto, je vacsinou technicky
nepouzitelny z mnohych *technickych dovodov*, ktore sa riesia v danej
oblasti.

Dodo
mobil

Dňa ut 7. 7. 2020, 22:32 Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>
napísal(a):