Re: Srážka vlaků (bylo: Re: RFID uvod do problematiky)
balu
balu na k-net.fr
Středa Červenec 8 07:19:57 CEST 2020
tu je finalna sprava od toho vykolajenia
http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_ChodPlana_190728.pdf
Tiez mam pocit, ze to niekto odflakol, ale vsetko presne podla predpisov.
b.
On 07/07/2020 22:32, Vláďa Anděl wrote:
> nejspíš se dá vymyslet víc věcí, než ta apka. Třeba vysílačky s dosahem
> kilometr a pokud jsou vlaky v dosahu a není jeden z nich ve stanici, je
> zle.
> Problém je, že dráha vznikala za rakousko-uherska a její organizační
> struktura nějak v té době zamrzla. Nejde až tak o skutečnou bezpečnost,
> ale o to, aby bylo všechno v souladu s předpisy - aby nikdo za nic
> nemohl. Takže než tam dát mobil s apkou, nebo i tu vysílačku, raději se
> použije zabezpečení stylem, že se fíra musí zeptat. Nezeptá se, nebo mu
> to dispečer řekne špatně, má smůlu.
> Při tom přes všechnu tu proklamovanou bezpečnost se zase na jiné nehodě
> ukazuje, že tam jsou ve skutečnosti strašné zmatky. Jak vloni vykolejil
> ten nákladní vlak, protože vjel 90 do opravovaného úseku, kde měl jet
> 30, vyjmenovali asi tři způsoby, jak měl být fíra o snížení rychlosti
> předem informován a místo toho mu to poslali jen na tablet, kam se
> nepodíval.
> Když občas sleduju seriál Letecké katastrofy, tam se po každé nehodě
> řeší, co je potřeba změnit (organizačně nebo technicky), aby k tomu
> příště nedošlo. A taky to změní. Tento princip by se na dráze taky hodil.
>
> Anděl
>
> Dne 07.07.2020 v 20:26 Aleš Procháska napsal(a):
>> To bude asi dost komplikované. Dovedu si představit ne moc složitou
>> appku pro mobil, která by pomocí GPS přes nějaký server sledovala
>> pohyb vlaků na jednokolejné trati a případně vydala strojvedoucímu
>> varování. Jenže to by nemělo dostatečnou spolehlivost aby se tomu dalo
>> říct drážní zabezpečovací zařízení, takže to nikdy nikdo nenapíše a
>> bude se čekat na nějaký certifikovaný systém aspoň v SIL4, jenže ten
>> nebude protože ho nikdo nezaplatí...
>>
>> Aleš Procháska
>>
>>
>> *Od: * Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com>
>> *Komu: * HW-news <hw-list na list.hw.cz>
>> *Odesláno: * 7.7.2020 19:37
>> *Předmět: * Re: Srážka vlaků (bylo: Re: RFID uvod do problematiky)
>>
>> Vlaky mají o dost větší brzdnou dráhu než auta. Museli byste mít
>> radar s velkým dosahem a rovnou trať, aby to bylo něco platné.
>>
>> Železnice samozřejmě svoje zabezpečení má, ale tady to byla nějaká
>> lokální trať a malé dieselové vlaky.
>>
>> P.K.
>>
>> Dne út 7. 7. 2020 19:22 uživatel Jan Kuba <honza.kuba na gmail.com
>> <mailto:honza.kuba na gmail.com>> napsal:
>>
>> Zrovna jsem si dnes říkal - technologie se dramaticky vyvíjejí
>> a dnes se zase srazily na Karlovarsku vlaky. Zajímalo by mne,
>> kdy ta technologie dorazí i k železnici.
>> Dokážu si představit poměrně jednoduché zařízení, které hlídá
>> polohu soupravy a pokud se v rámci jednokolejné trati k sobě
>> dvě takové blíží, spustilo by to v kabině nějaký alarm. Nebo
>> ještě lépe rovnou by to samo duplo na brzdy.
>> Neznám systémy zabezpečení na železnici, ale proč už něco
>> podobného nefunguje? Stále je vlaková souprava řízena nějakým
>> strojvedoucím, který může selhat. Je to jen člověk a stát se
>> to může, lépe řečeno je třeba s tím počítat.
>>
>> V době, kdy jsou automobily vybavené různými asistenty, které
>> dokáží zašlápnout auto před případným nárazem do před ním
>> jedoucího vozu tu nemáme zabezpečení vlaků, které se chybou
>> obsluhy řítí proti sobě.
>> Co je špatně? Kde je problém, nebo co jsem přehlédnul?
>> Pokud někdo něco o takovém zabezpečení na dráze víte, dejte
>> prosím vědět. Zajímá mne to.
>>
>> út 7. 7. 2020 v 15:55 odesílatel Jirka Mww
>> <jirka.mww na gmail.com <mailto:jirka.mww na gmail.com>> napsal:
>>
>> Díky, rozšířilo mi to obzory. Už jsem dlouho v důchodu a
>> technologie se opravdu dramaticky vyvíjejí.
>>
>> Zdravi
>> Jirka Sloupenský OK1MWW
>>
>>
>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
>> Bez virů. www.avast.com
>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
>>
>>
>>
>> út 7. 7. 2020 v 15:48 odesílatel Martin Hanek
>> <martin na hanek.net <mailto:martin na hanek.net>> napsal:
>>
>> https://www.cisper.nl/en/case-studies/decathlon-uses-tageos-rfid-labels-to-identify-millions-of-items-worldwide
>>
>> Martin Hanek
>>
>> Dne 07.07.2020 v 15:38 Jindroush napsal(a):
>> > Náhodou jsem před pár dny něco v Decathlonu kupoval,
>> tak jsem
>> > pohledal. Je to obyčejný plastový štítek s čárovým
>> kódem a nápisem
>> > RFID. Prosvícený vypadá takto:
>> >
>> https://www.dropbox.com/s/fws3wri088hb2sw/20200707_150515.jpg?dl=0
>> >
>> > Předpokládám, že není NFC kompatidebilní, abych si
>> ho mohl přečíst
>> > mobilem.
>> > J.
>> >
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>> <http://www.HW.cz>
>> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>> <http://www.HW.cz>
>> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
>> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
Další informace o konferenci Hw-list