Re: Srážka vlaků (bylo: Re: RFID uvod do problematiky)

ok2mtm ok2mtm na seznam.cz
Úterý Červenec 7 22:52:49 CEST 2020

Ono je to o dodržování alespoň těch úplně základních povinnistí, tedy ekvivalentu, že na silnici nejezdím na červenou.Na druhou stranu předpisy D1 a D3 jsou taková pěkná červená kniha, tlustá asi 3cm. Jenom to přečíst je docela výkon, natož tak pochopit.Tomáš OK2MTM
-------- Původní zpráva --------Od: Aleš Procháska <ales.prochaska na divesoft.com> Datum: 07.07.20  22:47  (GMT+01:00) Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz> Předmět: Re: Srážka vlaků (bylo: Re: RFID uvod do problematiky) Přesně tak. Pravidla (v tomhle případě drážní předpis D3) nepočítají s tím, že lidi prostě dělají s určitou pravděpodobností chyby a pak se všichni diví a házejí vinu na jednotlivce.Aleš Procháska

Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>

<hw-list na list.hw.cz>

7.7.2020 22:32

Re: Srážka vlaků (bylo: Re: RFID uvod do problematiky)

    nejspíš se dá vymyslet víc věcí, než ta
      apka. Třeba vysílačky s dosahem kilometr a pokud jsou vlaky v
      dosahu a není jeden z nich ve stanici, je zle.

    Problém je, že dráha vznikala za
      rakousko-uherska a její organizační struktura nějak v té době
      zamrzla. Nejde až tak o skutečnou bezpečnost, ale o to, aby bylo
      všechno v souladu s předpisy - aby nikdo za nic nemohl. Takže než
      tam dát mobil s apkou, nebo i tu vysílačku, raději se použije
      zabezpečení stylem, že se fíra musí zeptat. Nezeptá se, nebo mu to
      dispečer řekne špatně, má smůlu.

    Při tom přes všechnu tu proklamovanou
      bezpečnost se zase na jiné nehodě ukazuje, že tam jsou ve
      skutečnosti strašné zmatky. Jak vloni vykolejil ten nákladní vlak,
      protože vjel 90 do opravovaného úseku, kde měl jet 30, vyjmenovali
      asi tři způsoby, jak měl být fíra o snížení rychlosti předem
      informován a místo toho mu to poslali jen na tablet, kam se
      nepodíval.
    Když občas sleduju seriál Letecké
      katastrofy, tam se po každé nehodě řeší, co je potřeba změnit
      (organizačně nebo technicky), aby k tomu příště nedošlo. A taky to
      změní. Tento princip by se na dráze taky hodil.

    Anděl

    Dne 07.07.2020 v 20:26 Aleš Procháska