[OT] Cisteni DPF filtru
Jaroslav Buchta
jaroslav.buchta na hascomp.cz
Úterý Únor 25 19:39:17 CET 2020
Ja to zase beru jako vyzvu, no ;-)
Asi divny, ale vazne me bavi zkoumat, jak to funguje a jak s tim zit...
Zas aspon auta s temito motory jsou proste za babku.
Dne 25.02.2020 v 19:34 Turbyho napsal(a):
> Ja bych to uriznul hned, kdybych byl byval takovy trouba, ze bych si s
> takovym kurvitkem poridil auto 😁 [vtip]
>
> T
>
>> 25. 2. 2020 v 18:46, Jaroslav Buchta <jaroslav.buchta na hascomp.cz>:
>>
>>
>> Dalsi delsi cesta dneska, zase 2x150km, celou cestu sleduji parametry
>> a regenerace nic. Celkem od te minule regenerace najeto cca 500km a
>> filtr uz je pekne ucpany, po regeneraci mel na volnobeh 0.5kPa, ted
>> uz nad 2, pri vetsim vykonu to leze pres 40 (rozsah cidla je 70, mam
>> dojem, ze pri prekroceni to spadne do nouzaku a jede na mene nez
>> polovicni max. vykon, i kdyz chybovy kod ukazuje na neco jako tlak
>> turba - ale tam regulace vypada OK)
>> Snazil jsem se vytvaret ruzne podminky kdyz jsem dojizdel poslednich
>> 20km ale nic... Uvidime, co bude dal, kdyby nekdo vedel, jak vynutit
>> regeneraci za jizdy, bylo by po problemu. Staticka je IMHO na houby,
>> jednak nemuzu zaroven sledovat parametry motoru a hlavne se asi
>> nedaji prutoky a teploty srovnat s poradnym zatizenim motoru pri
>> dokrmovani katu naftou...
>> ForScan ma v servisnim menu polozku neco jako obnoveni parametru
>> filtru, v infu to pise, ze se ma pak provest staticka regenerace.
>> Puvodne jsem myslel, ze je to funkce po vymene filtru za novy, ale o
>> tom tam nic neni. Mohlo by to vyvolat nauceni novych parametru
>> filtru? (je take mozne, ze to nekdo pred prodejem uz udelal a tim to
>> vsechno rozhodil...)
>> Jinak jsem jeste zjistil, ze pri jakemkoli vykonu na dalnici teplota
>> pred filtrem sotva doleze ke 400stC, takze pasivni regenerace ani s
>> aditivem moc nehrozi, nebo jo?
>>
>> Dne 18.02.2020 v 20:23 Jaroslav Buchta napsal(a):
>>> Tak dnes jsem se tomu behem 2x150 km jizdy (50 dalnice, 100 okreska)
>>> vic venoval, koupil jsem ForaScan Lite abych videl vic grafu nez
>>> jeden a zobrazit teploty a tlaky. Celou cestu se nedelo nic, tesne
>>> pred dojezdem domu pri sjezdu z dalnice asi zacala regenerace -
>>> prestal zejmena fungovat EGR ktery jinak velmi poctive recykluje az
>>> to se...e, zadnej koncern :-P
>>> Ten algoritmus musel vymyslet uplnej dement, snazil jsem se behem
>>> cesty zejmena po dalnici vytvorit pro regeneraci idealni podminky,
>>> ve meste to prakticky nejde - nez teplota vyleze vyse, je tu
>>> krizovatka, jizda z kopce atp...
>>> Kazdopadne jsem to vzal na Jested a regenerace se asi nejak celkem
>>> uspesne povedla, filtr ma misto tragicke tlakove ztraty asi 3x mensi...
>>> Dalsi zahadou je mi prirazeni cidel ve ForScan - je tam varianta
>>> pred a za katalyzatorem, za filtrem uz myslim zadny snimac neni. Ten
>>> co je pred katem vykazoval velmi rychlou dynamiku a teplotu 500-600
>>> stupnu na vrcholu, ten co je jako za se drzel dole, vylezl sotva k
>>> 500... Cekal bych to obracene nebo ne? Nafty to tam cpe asi mraky,
>>> dokud byla netesnost priruby za turbem, poznal jsem regeneraci podle
>>> strasneho smradu nafty.
>>> Regenerace probiha dost blbe, jak se ubere vykon, tak to asi
>>> prerusi, teplota klesne a muze se zacit znova. Treba opel co mam s
>>> DPF klidne pridava naftu i pri volnobehu a regeneraci uspesne
>>> dokonci. Neni potreba to drzet ve vyssim vykonu celou dobu.
>>> No bude s tim motorem asi jeste sranda (2.0TDCI 100kW, pokud by k
>>> tomu mel nekdo nejake detaily, zejmena premyslim, jestli by se
>>> nedala regenerace za jizdy ve vhodny okamzik nejak uzivatelsky
>>> vynutit, treba simulaci snimace dif. tlaku???)
>>>
>>> Dne 17.02.2020 v 21:57 Pavel Kratochvíl napsal(a):
>>>> Já mám sice Focus II 1.6tdci, ale taky s EOLYS. Filtr se postupně
>>>> zanáší popílkem z EOLYSu. Zpětným propláchnutím se popílek vyplaví.
>>>> Protože ale zanesený filtr špatně regeneruje, jsou v něm i saze a
>>>> ty vodou moc nejdou, proto tam ty firmy přidávají nějakou
>>>> chemikálii na odstranění sazí. Já jsem si filtr čistil sám, podle
>>>> návodu na youtube, jako chemikálie na saze jsou různé roztoky na
>>>> DPF, já použil obyčejný Supermafrasol. Saze jsem teda nevyplavil
>>>> žádné (nebo se rozpustily v tom supermafrasolu), ale popílek je
>>>> cihlově červený a bylo ho docela dost. Nevím jak moc je to
>>>> nebezpečné, tak jsem raději prvních 50l proplachovací vody nachytal
>>>> do plastové nádoby a dal do sběrného dvora. Pak jsem proplachoval
>>>> ještě asi hodinu, ale už tekla jen čistá voda.
>>>> Hodnota dif. tlaku se podstatně snížila a regenerace mi teď
>>>> probíhají cca po 200-500km bez problémů. Regeneraci poznám na
>>>> diagnostice, pokud teplota DPF začne velmi rychle stoupat a dosáhne
>>>> 450C, tak se regeneruje. Teplota při regeneraci je 500-600C a trvá
>>>> to asi 5 minut, pak teplota spadne stejně rychle jako rostla a
>>>> vynuluje se vzdálenost od poslední regenerace.
>>>>
>>>> Pavel
>>>>
>>>> ---------- Původní e-mail ----------
>>>> Od: Jaroslav Buchta <jaroslav.buchta na hascomp.cz>
>>>> Komu: hw-list na list.hw.cz
>>>> Datum: 17. 2. 2020 18:09:41
>>>> Předmět: Re: [OT] Cisteni DPF filtru
>>>>
>>>>
>>>> Diky za info, prave teplotu u v diagnostice nemohu najit (2.0
>>>> TDCI 100kW
>>>> typ G6DB) Asi bude nejjednodussi pridelat na trubku pred filtr
>>>> sponou
>>>> termoclanek a protahnout si dovnitr drat pro merak...
>>>> Tlaky mam o dost horsi, problemy to nejak pozorovatelne nedela,
>>>> regenerace jsou nenapadne a netusim, jak caste - najel jsem
>>>> zatim asi
>>>> 3kkm a nafta v oleji citit je, asi je i neco navic na merce,
>>>> budu si to
>>>> muset odmerovat.
>>>> Zajimave je, ze po ohrati se rozdil tlaku dost zvetsi - tipuju
>>>> rtepelna
>>>> roztaznost keramiky a zmenseni poru? Kdyz jsem spustil
>>>> regeneraci na
>>>> miste, tak pocatecni tlak byl 8.8 kPa/3000rpm, po skonceni 12.6
>>>> kPa a
>>>> regenerace oznacena za uspesnou. Ted je na volnobeh zastudena
>>>> asi 0.6 a
>>>> za tepla 1.3 kPa na volnobeh. Cim dal vic mi jako nejucinnejsi
>>>> metoda
>>>> levneho vycisteni pripada ten filtr chvili provozovat proste
>>>> obracene,
>>>> pokud tam dochazi i k tepelnym dilatacim ve strukture, mohl by
>>>> nespalitelny bordel z poru ucinne vyficet...
>>>> Nasel jsem spravne, ze zavit pro tepelne cidlo je M14x1.5?
>>>>
>>>>
>>>> Dne 17.02.2020 v 16:06 Tomas Chvatal napsal(a):
>>>> > Regenerace by mela jit rozeznat od teploty u filtru. V diag.
>>>> je na to
>>>> > PID.
>>>> > Nad ?500? st. bych ocekaval regen.
>>>> >
>>>> >
>>>> > Ohledne tlaku na DPF mam ulozene toto:
>>>> >
>>>> http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=196&t=41771&st=0&sk=t&sd=a&start=15
>>>>
>>>> >
>>>> >
>>>> > novy DPF 80- 150 Pa
>>>> > dobry 200- 900 Pa
>>>> >
>>>> > zaneseny 1,5 - 4 kPa
>>>> >
>>>> > Tlaky:
>>>> > foki: novy DPF cca 100Pa , jety ale dobry cca 500-600Pa ,
>>>> zaneseny
>>>> > jsem delal i 4kPa
>>>> >
>>>> http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=275&t=34787&st=0&sk=t&sd=a&start=75Fleishans
>>>>
>>>> > na skoleni:https://www.fcd.eu/blog/post/1472volnobeh : do 6
>>>> > mbar = 0.6 kPazvysene (4000tis.): 45hPa = 4.5 kPas přáním
>>>> hezkého dne
>>>> > / best regardsTomáš Chvátaltchvatal na fordiag.cz----- Původní
>>>> zpráva
>>>> > -----Od: "Jaroslav Buchta" <jaroslav.buchta na hascomp.cz>Komu:
>>>> > <hw-list na list.hw.cz>Odesláno: 15. února 2020 6:48Předmět: Re:
>>>> [OT]
>>>> > Cisteni DPF filtru> LPG jsem dost dlouho mival ale uz bych to
>>>> nechtel.
>>>> > Nejen technicke ale iorganizacni komplikace (parkovani,
>>>> tankovani -
>>>> > zejmena v zahranici...)>> Kazdopadne filtr zaneseny podle
>>>> poslednich
>>>> > informaci a mereni je, tlakovyrozdil je po zahrati podstatne
>>>> vetsi nez
>>>> > zastudena, coz mne zmatlo - priplnem vykony pres 30, mozna i
>>>> pres 40
>>>> > kPa, volnobeh 10-25kPa coz je asi 3xvic, nez jsem se na
>>>> ruznych forech
>>>> > docetl o beznych hodnotach ???> Premyslim o te opacne montazi na
>>>> > nejakou dobu, asi uz na nem neni moc cozkazit, hrdlo snimace
>>>> by melo
>>>> > mit zavit M14x1.5? Na druhou stranu bych muselnavarit matku
>>>> pro snimac
>>>> > teploty. Diky provozu s aditivem by zrejme nemelabyt potreba
>>>> > katalytickych prvku pro regeneraci ve filtru, katalyzator
>>>> > zrejmefunguje dobre, regenerace probihaji. Stale ale nevim,
>>>> ani s
>>>> > diagnostikou,jak zjistit probihajici regeneraci za jizdy
>>>> (motor G6DB
>>>> > Euro4), nevi nekdo?>
>>>> > _______________________________________________
>>>> > HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>>> > Hw-list na list.hw.cz
>>>> > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>
>>>>
>>>> _______________________________________________
>>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>
>>>>
>>>> _______________________________________________
>>>> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>
>>>
>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20200225/1048406a/attachment.html>
Další informace o konferenci Hw-list