<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<div class="moz-cite-prefix">Ja to zase beru jako vyzvu, no ;-)</div>
<div class="moz-cite-prefix">Asi divny, ale vazne me bavi zkoumat,
jak to funguje a jak s tim zit... Zas aspon auta s temito motory
jsou proste za babku.</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 25.02.2020 v 19:34 Turbyho
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:F169CD4E-9B53-4E1B-A7E0-E54990E70AFB@gmail.com">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
<div dir="ltr">Ja bych to uriznul hned, kdybych byl byval takovy
trouba, ze bych si s takovym kurvitkem poridil auto 😁 [vtip]</div>
<div dir="ltr"><br>
</div>
<div dir="ltr">T</div>
<div dir="ltr"><br>
<blockquote type="cite">25. 2. 2020 v 18:46, Jaroslav Buchta
<a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:jaroslav.buchta@hascomp.cz"><jaroslav.buchta@hascomp.cz></a>:<br>
<br>
</blockquote>
</div>
<blockquote type="cite">
<div dir="ltr">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
charset=UTF-8">
<div class="moz-cite-prefix">Dalsi delsi cesta dneska, zase
2x150km, celou cestu sleduji parametry a regenerace nic.
Celkem od te minule regenerace najeto cca 500km a filtr uz
je pekne ucpany, po regeneraci mel na volnobeh 0.5kPa, ted
uz nad 2, pri vetsim vykonu to leze pres 40 (rozsah cidla je
70, mam dojem, ze pri prekroceni to spadne do nouzaku a jede
na mene nez polovicni max. vykon, i kdyz chybovy kod ukazuje
na neco jako tlak turba - ale tam regulace vypada OK)</div>
<div class="moz-cite-prefix">Snazil jsem se vytvaret ruzne
podminky kdyz jsem dojizdel poslednich 20km ale nic...
Uvidime, co bude dal, kdyby nekdo vedel, jak vynutit
regeneraci za jizdy, bylo by po problemu. Staticka je IMHO
na houby, jednak nemuzu zaroven sledovat parametry motoru a
hlavne se asi nedaji prutoky a teploty srovnat s poradnym
zatizenim motoru pri dokrmovani katu naftou...</div>
<div class="moz-cite-prefix">ForScan ma v servisnim menu
polozku neco jako obnoveni parametru filtru, v infu to pise,
ze se ma pak provest staticka regenerace. Puvodne jsem
myslel, ze je to funkce po vymene filtru za novy, ale o tom
tam nic neni. Mohlo by to vyvolat nauceni novych parametru
filtru? (je take mozne, ze to nekdo pred prodejem uz udelal
a tim to vsechno rozhodil...)</div>
<div class="moz-cite-prefix">Jinak jsem jeste zjistil, ze pri
jakemkoli vykonu na dalnici teplota pred filtrem sotva
doleze ke 400stC, takze pasivni regenerace ani s aditivem
moc nehrozi, nebo jo?<br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 18.02.2020 v 20:23 Jaroslav
Buchta napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:6da9ded7-3495-b1ab-c2af-23b3346742c5@hascomp.cz">
<div class="moz-cite-prefix">Tak dnes jsem se tomu behem
2x150 km jizdy (50 dalnice, 100 okreska) vic venoval,
koupil jsem ForaScan Lite abych videl vic grafu nez jeden
a zobrazit teploty a tlaky. Celou cestu se nedelo nic,
tesne pred dojezdem domu pri sjezdu z dalnice asi zacala
regenerace - prestal zejmena fungovat EGR ktery jinak
velmi poctive recykluje az to se...e, zadnej koncern :-P</div>
<div class="moz-cite-prefix">Ten algoritmus musel vymyslet
uplnej dement, snazil jsem se behem cesty zejmena po
dalnici vytvorit pro regeneraci idealni podminky, ve meste
to prakticky nejde - nez teplota vyleze vyse, je tu
krizovatka, jizda z kopce atp...</div>
<div class="moz-cite-prefix">Kazdopadne jsem to vzal na
Jested a regenerace se asi nejak celkem uspesne povedla,
filtr ma misto tragicke tlakove ztraty asi 3x mensi...</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dalsi zahadou je mi prirazeni
cidel ve ForScan - je tam varianta pred a za
katalyzatorem, za filtrem uz myslim zadny snimac neni. Ten
co je pred katem vykazoval velmi rychlou dynamiku a
teplotu 500-600 stupnu na vrcholu, ten co je jako za se
drzel dole, vylezl sotva k 500... Cekal bych to obracene
nebo ne? Nafty to tam cpe asi mraky, dokud byla netesnost
priruby za turbem, poznal jsem regeneraci podle strasneho
smradu nafty.</div>
<div class="moz-cite-prefix">Regenerace probiha dost blbe,
jak se ubere vykon, tak to asi prerusi, teplota klesne a
muze se zacit znova. Treba opel co mam s DPF klidne
pridava naftu i pri volnobehu a regeneraci uspesne
dokonci. Neni potreba to drzet ve vyssim vykonu celou
dobu.<br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">No bude s tim motorem asi jeste
sranda (2.0TDCI 100kW, pokud by k tomu mel nekdo nejake
detaily, zejmena premyslim, jestli by se nedala regenerace
za jizdy ve vhodny okamzik nejak uzivatelsky vynutit,
treba simulaci snimace dif. tlaku???) <br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 17.02.2020 v 21:57 Pavel
Kratochvíl napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:BTs.14tw.59wETDfP%7DEW.1UIlvJ@seznam.cz">Já mám
sice Focus II 1.6tdci, ale taky s EOLYS. Filtr se postupně
zanáší popílkem z EOLYSu. Zpětným propláchnutím se popílek
vyplaví. Protože ale zanesený filtr špatně regeneruje,
jsou v něm i saze a ty vodou moc nejdou, proto tam ty
firmy přidávají nějakou chemikálii na odstranění sazí. Já
jsem si filtr čistil sám, podle návodu na youtube, jako
chemikálie na saze jsou různé roztoky na DPF, já použil
obyčejný Supermafrasol. Saze jsem teda nevyplavil žádné
(nebo se rozpustily v tom supermafrasolu), ale popílek je
cihlově červený a bylo ho docela dost. Nevím jak moc je to
nebezpečné, tak jsem raději prvních 50l proplachovací vody
nachytal do plastové nádoby a dal do sběrného dvora. Pak
jsem proplachoval ještě asi hodinu, ale už tekla jen čistá
voda.
<div>Hodnota dif. tlaku se podstatně snížila a regenerace
mi teď probíhají cca po 200-500km bez problémů.
Regeneraci poznám na diagnostice, pokud teplota DPF
začne velmi rychle stoupat a dosáhne 450C, tak se
regeneruje. Teplota při regeneraci je 500-600C a trvá to
asi 5 minut, pak teplota spadne stejně rychle jako
rostla a vynuluje se vzdálenost od poslední regenerace.</div>
<div><br>
</div>
<div>Pavel</div>
<div><br>
<aside> ---------- Původní e-mail ----------<br>
Od: Jaroslav Buchta <a class="moz-txt-link-rfc2396E"
href="mailto:jaroslav.buchta@hascomp.cz"
moz-do-not-send="true"><jaroslav.buchta@hascomp.cz></a><br>
Komu: <a class="moz-txt-link-abbreviated"
href="mailto:hw-list@list.hw.cz"
moz-do-not-send="true">hw-list@list.hw.cz</a><br>
Datum: 17. 2. 2020 18:09:41<br>
Předmět: Re: [OT] Cisteni DPF filtru </aside>
<br>
<blockquote data-email="jaroslav.buchta@hascomp.cz">Diky
za info, prave teplotu u v diagnostice nemohu najit
(2.0 TDCI 100kW <br>
typ G6DB) Asi bude nejjednodussi pridelat na trubku
pred filtr sponou <br>
termoclanek a protahnout si dovnitr drat pro merak...<br>
Tlaky mam o dost horsi, problemy to nejak
pozorovatelne nedela, <br>
regenerace jsou nenapadne a netusim, jak caste - najel
jsem zatim asi <br>
3kkm a nafta v oleji citit je, asi je i neco navic na
merce, budu si to <br>
muset odmerovat.<br>
Zajimave je, ze po ohrati se rozdil tlaku dost zvetsi
- tipuju rtepelna <br>
roztaznost keramiky a zmenseni poru? Kdyz jsem
spustil regeneraci na <br>
miste, tak pocatecni tlak byl 8.8 kPa/3000rpm, po
skonceni 12.6 kPa a <br>
regenerace oznacena za uspesnou. Ted je na volnobeh
zastudena asi 0.6 a <br>
za tepla 1.3 kPa na volnobeh. Cim dal vic mi jako
nejucinnejsi metoda <br>
levneho vycisteni pripada ten filtr chvili provozovat
proste obracene, <br>
pokud tam dochazi i k tepelnym dilatacim ve strukture,
mohl by <br>
nespalitelny bordel z poru ucinne vyficet...<br>
Nasel jsem spravne, ze zavit pro tepelne cidlo je
M14x1.5?<br>
<br>
<br>
Dne 17.02.2020 v 16:06 Tomas Chvatal napsal(a):<br>
> Regenerace by mela jit rozeznat od teploty u
filtru. V diag. je na to <br>
> PID.<br>
> Nad ?500? st. bych ocekaval regen.<br>
><br>
><br>
> Ohledne tlaku na DPF mam ulozene toto:<br>
> <a class="moz-txt-link-freetext"
href="http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=196&t=41771&st=0&sk=t&sd=a&start=15"
moz-do-not-send="true">http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=196&t=41771&st=0&sk=t&sd=a&start=15</a>
<br>
><br>
><br>
> novy DPF 80- 150 Pa<br>
> dobry 200- 900 Pa<br>
><br>
> zaneseny 1,5 - 4 kPa<br>
><br>
> Tlaky:<br>
> foki: novy DPF cca 100Pa , jety ale dobry cca
500-600Pa , zaneseny <br>
> jsem delal i 4kPa<br>
> <a class="moz-txt-link-freetext"
href="http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=275&t=34787&st=0&sk=t&sd=a&start=75Fleishans"
moz-do-not-send="true">http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=275&t=34787&st=0&sk=t&sd=a&start=75Fleishans</a>
<br>
> na skoleni:<a class="moz-txt-link-freetext"
href="https://www.fcd.eu/blog/post/1472volnobeh"
moz-do-not-send="true">https://www.fcd.eu/blog/post/1472volnobeh</a>
: do 6 <br>
> mbar = 0.6 kPazvysene (4000tis.): 45hPa = 4.5
kPas přáním hezkého dne <br>
> / best regardsTomáš Chvá<a
class="moz-txt-link-abbreviated"
href="mailto:taltchvatal@fordiag.cz"
moz-do-not-send="true">taltchvatal@fordiag.cz</a>-----
Původní zpráva <br>
> -----Od: "Jaroslav Buchta" <a
class="moz-txt-link-rfc2396E"
href="mailto:jaroslav.buchta@hascomp.cz"
moz-do-not-send="true"><jaroslav.buchta@hascomp.cz></a>Komu:
<br>
> <a class="moz-txt-link-rfc2396E"
href="mailto:hw-list@list.hw.cz"
moz-do-not-send="true"><hw-list@list.hw.cz></a>Odesláno:
15. února 2020 6:48Předmět: Re: [OT] <br>
> Cisteni DPF filtru> LPG jsem dost dlouho mival
ale uz bych to nechtel. <br>
> Nejen technicke ale iorganizacni komplikace
(parkovani, tankovani - <br>
> zejmena v zahranici...)>> Kazdopadne filtr
zaneseny podle poslednich <br>
> informaci a mereni je, tlakovyrozdil je po
zahrati podstatne vetsi nez <br>
> zastudena, coz mne zmatlo - priplnem vykony pres
30, mozna i pres 40 <br>
> kPa, volnobeh 10-25kPa coz je asi 3xvic, nez jsem
se na ruznych forech <br>
> docetl o beznych hodnotach ???> Premyslim o te
opacne montazi na <br>
> nejakou dobu, asi uz na nem neni moc cozkazit,
hrdlo snimace by melo <br>
> mit zavit M14x1.5? Na druhou stranu bych
muselnavarit matku pro snimac <br>
> teploty. Diky provozu s aditivem by zrejme
nemelabyt potreba <br>
> katalytickych prvku pro regeneraci ve filtru,
katalyzator <br>
> zrejmefunguje dobre, regenerace probihaji. Stale
ale nevim, ani s <br>
> diagnostikou,jak zjistit probihajici regeneraci
za jizdy (motor G6DB <br>
> Euro4), nevi nekdo?><br>
> _______________________________________________<br>
> HW-list mailing list - sponsored by <a
class="moz-txt-link-abbreviated"
href="http://www.HW.cz" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
> <a class="moz-txt-link-abbreviated"
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz"
moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
> <a class="moz-txt-link-freetext"
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
<br>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a
class="moz-txt-link-abbreviated"
href="http://www.HW.cz" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated"
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz"
moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a class="moz-txt-link-freetext"
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote>
</div>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<p><br>
</p>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<p><br>
</p>
<span>_______________________________________________</span><br>
<span>HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a></span><br>
<span><a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a></span><br>
<span><a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a></span><br>
</div>
</blockquote>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<p><br>
</p>
</body>
</html>