<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <div class="moz-cite-prefix">Ja to zase beru jako vyzvu, no ;-)</div>
    <div class="moz-cite-prefix">Asi divny, ale vazne me bavi zkoumat,
      jak to funguje a jak s tim zit... Zas aspon auta s temito motory
      jsou proste za babku.</div>
    <div class="moz-cite-prefix"><br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 25.02.2020 v 19:34 Turbyho
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:F169CD4E-9B53-4E1B-A7E0-E54990E70AFB@gmail.com">
      <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <div dir="ltr">Ja bych to uriznul hned, kdybych byl byval takovy
        trouba, ze bych si s takovym kurvitkem poridil auto 😁 [vtip]</div>
      <div dir="ltr"><br>
      </div>
      <div dir="ltr">T</div>
      <div dir="ltr"><br>
        <blockquote type="cite">25. 2. 2020 v 18:46, Jaroslav Buchta
          <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:jaroslav.buchta@hascomp.cz"><jaroslav.buchta@hascomp.cz></a>:<br>
          <br>
        </blockquote>
      </div>
      <blockquote type="cite">
        <div dir="ltr">
          <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
            charset=UTF-8">
          <div class="moz-cite-prefix">Dalsi delsi cesta dneska, zase
            2x150km, celou cestu sleduji parametry a regenerace nic.
            Celkem od te minule regenerace najeto cca 500km a filtr uz
            je pekne ucpany, po regeneraci mel na volnobeh 0.5kPa, ted
            uz nad 2, pri vetsim vykonu to leze pres 40 (rozsah cidla je
            70, mam dojem, ze pri prekroceni to spadne do nouzaku a jede
            na mene nez polovicni max. vykon, i kdyz chybovy kod ukazuje
            na neco jako tlak turba - ale tam regulace vypada OK)</div>
          <div class="moz-cite-prefix">Snazil jsem se vytvaret ruzne
            podminky kdyz jsem dojizdel poslednich 20km ale nic...
            Uvidime, co bude dal, kdyby nekdo vedel, jak vynutit
            regeneraci za jizdy, bylo by po problemu. Staticka je IMHO
            na houby, jednak nemuzu zaroven sledovat parametry motoru a
            hlavne se asi nedaji prutoky a teploty srovnat s poradnym
            zatizenim motoru pri dokrmovani katu naftou...</div>
          <div class="moz-cite-prefix">ForScan ma v servisnim menu
            polozku neco jako obnoveni parametru filtru, v infu to pise,
            ze se ma pak provest staticka regenerace. Puvodne jsem
            myslel, ze je to funkce po vymene filtru za novy, ale o tom
            tam nic neni. Mohlo by to vyvolat nauceni novych parametru
            filtru? (je take mozne, ze to nekdo pred prodejem uz udelal
            a tim to vsechno rozhodil...)</div>
          <div class="moz-cite-prefix">Jinak jsem jeste zjistil, ze pri
            jakemkoli vykonu na dalnici teplota pred filtrem sotva
            doleze ke 400stC, takze pasivni regenerace ani s aditivem
            moc nehrozi, nebo jo?<br>
          </div>
          <div class="moz-cite-prefix"><br>
          </div>
          <div class="moz-cite-prefix">Dne 18.02.2020 v 20:23 Jaroslav
            Buchta napsal(a):<br>
          </div>
          <blockquote type="cite"
            cite="mid:6da9ded7-3495-b1ab-c2af-23b3346742c5@hascomp.cz">
            <div class="moz-cite-prefix">Tak dnes jsem se tomu behem
              2x150 km jizdy (50 dalnice, 100 okreska) vic venoval,
              koupil jsem ForaScan Lite abych videl vic grafu nez jeden
              a zobrazit teploty a tlaky. Celou cestu se nedelo nic,
              tesne pred dojezdem domu pri sjezdu z dalnice asi zacala
              regenerace - prestal zejmena fungovat EGR ktery jinak
              velmi poctive recykluje az to se...e, zadnej koncern :-P</div>
            <div class="moz-cite-prefix">Ten algoritmus musel vymyslet
              uplnej dement, snazil jsem se behem cesty zejmena po
              dalnici vytvorit pro regeneraci idealni podminky, ve meste
              to prakticky nejde - nez teplota vyleze vyse, je tu
              krizovatka, jizda z kopce atp...</div>
            <div class="moz-cite-prefix">Kazdopadne jsem to vzal na
              Jested a regenerace se asi nejak celkem uspesne povedla,
              filtr ma misto tragicke tlakove ztraty asi 3x mensi...</div>
            <div class="moz-cite-prefix">Dalsi zahadou je mi prirazeni
              cidel ve ForScan - je tam varianta pred a za
              katalyzatorem, za filtrem uz myslim zadny snimac neni. Ten
              co je pred katem vykazoval velmi rychlou dynamiku a
              teplotu 500-600 stupnu na vrcholu, ten co je jako za se
              drzel dole, vylezl sotva k 500... Cekal bych to obracene
              nebo ne? Nafty to tam cpe asi mraky, dokud byla netesnost
              priruby za turbem, poznal jsem regeneraci podle strasneho
              smradu nafty.</div>
            <div class="moz-cite-prefix">Regenerace probiha dost blbe,
              jak se ubere vykon, tak to asi prerusi, teplota klesne a
              muze se zacit znova. Treba opel co mam s DPF klidne
              pridava naftu i pri volnobehu a regeneraci uspesne
              dokonci. Neni potreba to drzet ve vyssim vykonu celou
              dobu.<br>
            </div>
            <div class="moz-cite-prefix">No bude s tim motorem asi jeste
              sranda (2.0TDCI 100kW, pokud by k tomu mel nekdo nejake
              detaily, zejmena premyslim, jestli by se nedala regenerace
              za jizdy ve vhodny okamzik nejak uzivatelsky vynutit,
              treba simulaci snimace dif. tlaku???) <br>
            </div>
            <div class="moz-cite-prefix"><br>
            </div>
            <div class="moz-cite-prefix">Dne 17.02.2020 v 21:57 Pavel
              Kratochvíl napsal(a):<br>
            </div>
            <blockquote type="cite"
              cite="mid:BTs.14tw.59wETDfP%7DEW.1UIlvJ@seznam.cz">Já mám
              sice Focus II 1.6tdci, ale taky s EOLYS. Filtr se postupně
              zanáší popílkem z EOLYSu. Zpětným propláchnutím se popílek
              vyplaví. Protože ale zanesený filtr špatně regeneruje,
              jsou v něm i saze a ty vodou moc nejdou, proto tam ty
              firmy přidávají nějakou chemikálii na odstranění sazí. Já
              jsem si filtr čistil sám, podle návodu na youtube, jako
              chemikálie na saze jsou různé roztoky na DPF, já použil
              obyčejný Supermafrasol. Saze jsem teda nevyplavil žádné
              (nebo se rozpustily v tom supermafrasolu), ale popílek je
              cihlově červený a bylo ho docela dost. Nevím jak moc je to
              nebezpečné, tak jsem raději prvních 50l proplachovací vody
              nachytal do plastové nádoby a dal do sběrného dvora. Pak
              jsem proplachoval ještě asi hodinu, ale už tekla jen čistá
              voda.
              <div>Hodnota dif. tlaku se podstatně snížila a regenerace
                mi teď probíhají cca po 200-500km bez problémů.
                Regeneraci poznám na diagnostice, pokud teplota DPF
                začne velmi rychle stoupat a dosáhne 450C, tak se
                regeneruje. Teplota při regeneraci je 500-600C a trvá to
                asi 5 minut, pak teplota spadne stejně rychle jako
                rostla a vynuluje se vzdálenost od poslední regenerace.</div>
              <div><br>
              </div>
              <div>Pavel</div>
              <div><br>
                <aside> ---------- Původní e-mail ----------<br>
                  Od: Jaroslav Buchta <a class="moz-txt-link-rfc2396E"
                    href="mailto:jaroslav.buchta@hascomp.cz"
                    moz-do-not-send="true"><jaroslav.buchta@hascomp.cz></a><br>
                  Komu: <a class="moz-txt-link-abbreviated"
                    href="mailto:hw-list@list.hw.cz"
                    moz-do-not-send="true">hw-list@list.hw.cz</a><br>
                  Datum: 17. 2. 2020 18:09:41<br>
                  Předmět: Re: [OT] Cisteni DPF filtru </aside>
                <br>
                <blockquote data-email="jaroslav.buchta@hascomp.cz">Diky
                  za info, prave teplotu u v diagnostice nemohu najit
                  (2.0 TDCI 100kW <br>
                  typ G6DB) Asi bude nejjednodussi pridelat na trubku
                  pred filtr sponou <br>
                  termoclanek a protahnout si dovnitr drat pro merak...<br>
                  Tlaky mam o dost horsi, problemy to nejak
                  pozorovatelne nedela, <br>
                  regenerace jsou nenapadne a netusim, jak caste - najel
                  jsem zatim asi <br>
                  3kkm a nafta v oleji citit je, asi je i neco navic na
                  merce, budu si to <br>
                  muset odmerovat.<br>
                  Zajimave je, ze po ohrati se rozdil tlaku dost zvetsi
                  - tipuju rtepelna <br>
                  roztaznost keramiky a zmenseni poru?  Kdyz jsem
                  spustil regeneraci na <br>
                  miste, tak pocatecni tlak byl 8.8 kPa/3000rpm, po
                  skonceni 12.6 kPa a <br>
                  regenerace oznacena za uspesnou. Ted je na volnobeh
                  zastudena asi 0.6 a <br>
                  za tepla 1.3 kPa na volnobeh. Cim dal vic mi jako
                  nejucinnejsi metoda <br>
                  levneho vycisteni pripada ten filtr chvili provozovat
                  proste obracene, <br>
                  pokud tam dochazi i k tepelnym dilatacim ve strukture,
                  mohl by <br>
                  nespalitelny bordel z poru ucinne vyficet...<br>
                  Nasel jsem spravne, ze zavit pro tepelne cidlo je
                  M14x1.5?<br>
                  <br>
                  <br>
                  Dne 17.02.2020 v 16:06 Tomas Chvatal napsal(a):<br>
                  > Regenerace by mela jit rozeznat od teploty u
                  filtru. V diag. je na to <br>
                  > PID.<br>
                  > Nad ?500? st. bych ocekaval regen.<br>
                  ><br>
                  ><br>
                  > Ohledne tlaku na DPF mam ulozene toto:<br>
                  > <a class="moz-txt-link-freetext"
href="http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=196&t=41771&st=0&sk=t&sd=a&start=15"
                    moz-do-not-send="true">http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=196&t=41771&st=0&sk=t&sd=a&start=15</a>
                  <br>
                  ><br>
                  ><br>
                  > novy DPF 80- 150 Pa<br>
                  > dobry 200- 900 Pa<br>
                  ><br>
                  > zaneseny 1,5 - 4 kPa<br>
                  ><br>
                  > Tlaky:<br>
                  > foki: novy DPF cca 100Pa , jety ale dobry cca
                  500-600Pa , zaneseny <br>
                  > jsem delal i 4kPa<br>
                  > <a class="moz-txt-link-freetext"
href="http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=275&t=34787&st=0&sk=t&sd=a&start=75Fleishans"
                    moz-do-not-send="true">http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=275&t=34787&st=0&sk=t&sd=a&start=75Fleishans</a>
                  <br>
                  > na skoleni:<a class="moz-txt-link-freetext"
                    href="https://www.fcd.eu/blog/post/1472volnobeh"
                    moz-do-not-send="true">https://www.fcd.eu/blog/post/1472volnobeh</a>         
                  : do 6 <br>
                  > mbar = 0.6 kPazvysene (4000tis.): 45hPa = 4.5
                  kPas přáním hezkého dne <br>
                  > / best regardsTomáš Chvá<a
                    class="moz-txt-link-abbreviated"
                    href="mailto:taltchvatal@fordiag.cz"
                    moz-do-not-send="true">taltchvatal@fordiag.cz</a>-----
                  Původní zpráva <br>
                  > -----Od: "Jaroslav Buchta" <a
                    class="moz-txt-link-rfc2396E"
                    href="mailto:jaroslav.buchta@hascomp.cz"
                    moz-do-not-send="true"><jaroslav.buchta@hascomp.cz></a>Komu:
                  <br>
                  > <a class="moz-txt-link-rfc2396E"
                    href="mailto:hw-list@list.hw.cz"
                    moz-do-not-send="true"><hw-list@list.hw.cz></a>Odesláno:
                  15. února 2020 6:48Předmět: Re: [OT] <br>
                  > Cisteni DPF filtru> LPG jsem dost dlouho mival
                  ale uz bych to nechtel. <br>
                  > Nejen technicke ale iorganizacni komplikace
                  (parkovani, tankovani - <br>
                  > zejmena v zahranici...)>> Kazdopadne filtr
                  zaneseny podle poslednich <br>
                  > informaci a mereni je, tlakovyrozdil je po
                  zahrati podstatne vetsi nez <br>
                  > zastudena, coz mne zmatlo - priplnem vykony pres
                  30, mozna i pres 40 <br>
                  > kPa, volnobeh 10-25kPa coz je asi 3xvic, nez jsem
                  se na ruznych forech <br>
                  > docetl o beznych hodnotach ???> Premyslim o te
                  opacne montazi na <br>
                  > nejakou dobu, asi uz na nem neni moc cozkazit,
                  hrdlo snimace by melo <br>
                  > mit zavit M14x1.5? Na druhou stranu bych
                  muselnavarit matku pro snimac <br>
                  > teploty. Diky provozu s aditivem by zrejme
                  nemelabyt potreba <br>
                  > katalytickych prvku pro regeneraci ve filtru,
                  katalyzator <br>
                  > zrejmefunguje dobre, regenerace probihaji. Stale
                  ale nevim, ani s <br>
                  > diagnostikou,jak zjistit probihajici regeneraci
                  za jizdy (motor G6DB <br>
                  > Euro4), nevi nekdo?><br>
                  > _______________________________________________<br>
                  > HW-list mailing list  -  sponsored by <a
                    class="moz-txt-link-abbreviated"
                    href="http://www.HW.cz" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
                  > <a class="moz-txt-link-abbreviated"
                    href="mailto:Hw-list@list.hw.cz"
                    moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
                  > <a class="moz-txt-link-freetext"
                    href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
                    moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
                  <br>
                  <br>
                  _______________________________________________<br>
                  HW-list mailing list - sponsored by <a
                    class="moz-txt-link-abbreviated"
                    href="http://www.HW.cz" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
                  <a class="moz-txt-link-abbreviated"
                    href="mailto:Hw-list@list.hw.cz"
                    moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
                  <a class="moz-txt-link-freetext"
                    href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
                    moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
                </blockquote>
              </div>
              <br>
              <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
              <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
            </blockquote>
            <p><br>
            </p>
            <br>
            <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
            <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
          </blockquote>
          <p><br>
          </p>
          <span>_______________________________________________</span><br>
          <span>HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a></span><br>
          <span><a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a></span><br>
          <span><a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a></span><br>
        </div>
      </blockquote>
      <br>
      <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <p><br>
    </p>
  </body>
</html>