elektromobil

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Únor 19 19:59:57 CET 2020


No tak ja to skusim este raz a pomaly.

Tie auta maju byt *samojazdiace*, nie *autonomne*. Su to stroje, ktore maju
jazdit v nejakom definovanom strojovom prostredi; ludia sa tomu musia
prisposobit.

Akekolvek uvahy o nahrade vodica a o jazdeni v existujucom prostredi su
scestne a je to uplne slepa cesta. Pochopitelne aj AI - ja chapem to
okuzlenie, a AI ma svoje miesto, ale nie tu, bodka.

Tym padom nejake moralne uvahy atd. sa odsuvaju tiez na stranky bulvaru.

Jasne, nehody sa budu stavat, sporne pripady vzdy budu atd. Co riesite. Ved
je to tak aj s inymi strojmi.

wek


----- Original Message ---------------
Na tom nìco je. Zatím jezdí bez øidièe tak metro a ještì ne každé. Po
kolejích, narazit nemá poøádnì kam, po trase se pohybují jen další soupravy
a systém o všech ví. Když to srovnáte s džunglí silnic...

Ne, já opravdu nesdílím nadšení všech tìch optimistù, že nás èeká blízká
budoucnost, kdy vlezete do auta, usnete a probudíte se o 1000 km dál.

Navíc když takové auto jde lehce oklamat pomocí falešných èar na silnici.

P.K.

Dne st 19. 2. 2020 18:06 uživatel Jaroslav Buchta <
jaroslav.buchta at hascomp.cz> napsal:

> Myslim ze zadne autonomni rizeni nemuze fungovat technicky ani pravne v
> beznem provozu, nikdo neschvali funkci bezpecnost na zadne urovni u
> algoritmu, u kterych nelze predem urcit, jak se budou chovat atd...
> Zatim bezne nezavedli automaticky provoz ani na kolejich a tam by to slo
> radove snadneji.
>
>
> Dne 19.02.2020 v 18:03 Pavel Kadeèka napsal(a):
>
> Navzdory tomu letadla poøád padají. A to tìch lidí umøe 200 najednou.
>
> Statistika je argument k èemu? Že by ten èlovìk stejnì umøel?
>
> P.K.
>
> Dne st 19. 2. 2020 17:35 uživatel Zuffa Jan <ZuffaJ at cgc.sk> napsal:
>
>> Letecky priemysel sa takto uci a vylepsuje desatrocia.
>>
>> Kazda nova nehoda znamena vylepsenie bezpecnosti.
>>
>> Preco by to s autami malo byt inac?
>>
>> Na zemi sa kazdy den narodi cca 250 000 ludi a priblizne tolko ich aj
>> zomrie
>>
>> A na zaver este jedno zamyslenie:
>>
>> Ak si najstarsi clovek na zemeguli, znamena to, ze sa pocas tvojho zivota
>>
>> vymenila cela populacia
>>
>>
>>
>> j
>>
>>
>>
>> *From:* Hw-list [mailto:hw-list-bounces at list.hw.cz] *On Behalf Of *Pavel
>> Kadecka
>> *Sent:* 19. februára 2020 17:23
>> *To:* HW-news
>> *Subject:* Re: elektromobil
>>
>>
>>
>> Jo a pak se to setká s nìjakou novou situací a nìkdo umøe. Do centrály se
>> pošlou data, udìlá se update... Ale ten mrtvý už bude mrtvý.
>>
>>
>>
>> P. K.
>>
>>
>>
>> Dne st 19. 2. 2020 14:26 uživatel Miroslav Draxal <evik at volny.cz> napsal:
>>
>> A pánové, jel nìkdo s vás v nìjaké Tesle, co má nemá starší FW než 1/4
>> roku? Já jo. Èumìl jsem jako blázen, co to všechno dokáže. Vìøím, že to
>> urèitì má ještì mouchy, ale tím, že každé auto vlastnì sbírá informace a
>> uèí se, posílá následnì co se nauèilo do centrály, kde ty "vìdomosti"
>> zamontují do nového FW a tím se to nauèí všechna další auta. Èím víc toho
>> bude jezdit, tím rychleji se to bude uèit. Je to skvìlá technologie a když
>> vezmete, že tu není ani 10 let, tak to dìlá velké skoky. Proto to všechno
>> musejí vyvíjet mladí lidé, protože ti ještì neví, ŽE TO NEJDE. My starší to
>> prostì shodíme ze stolu, že to nejde.
>> Podotýkám, mùj názor.
>> Míra
>>
>>
>> -----Original Message-----
>> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces at list.hw.cz] On Behalf Of Ales
>> Prochaska
>> Sent: Wednesday, February 19, 2020 2:08 PM
>> To: HW-news
>> Subject: Re: elektromobil
>>
>> Podle mì je znaèný kus problému v tom, že si výrobci vzali moc velké
>> sousto. Snaží se dìlat auta pro hipstery pro které je fyzické øízení
>> auta nìco nevýslovnì odporného, zatímco normálnímu èlovìku (=mnì) by
>> staèilo auto, které bezpeènì zastaví na kraji dálnice, když øidiè
>> usne. Už to by vyøešilo nìjakých deset procent dálnièních nehod a pak
>> by se mohlo pokraèovat dál :-)
>>
>> Aleš Procháska
>>
>> > Jinak problém je spíš to, že auto si myslí, že vidí nìco jiného, než ve
>> > skuteènosti. Velká bílá plocha není nebe, ale bok kamionu, napøíklad.
>>
>> > Chybìjící nebo blbì namalované znaèení na silnici. Nìkde nejdøív
>> namalovali
>> > èáry, pak pøes to vrazili ostrùvek. Chytré auto to tam pošle podle èar a
>> > klidnì si ulomí kolo nebo prorazí pneumatiku. Øidiè se musí prát s
>> > volantem, aby se tomu vyhnul.
>>
>> > P.K.
>>
>>
>> > Dne st 19. 2. 2020 13:50 uživatel Pavel Kadeèka <
>> pavel.kadecka at gmail.com>
>> > napsal:
>>
>> >> Spíš než o to, že by koèka mìla smùlu, jde o to, že auto by se muselo
>> >> rozhodnout, co pøejet a co ne.
>> >>
>> >> P.K.
>> >>
>> >> Dne st 19. 2. 2020 13:48 uživatel Jan Waclawek <konfera at efton.sk>
>> napsal:
>> >>
>> >>> Presne tak: tie samoriadiace auta musia mat urcitu uroven
>> automatizacie,
>> >>> inteligencie, musia mat majaky a odpovedace, s predvidatelnou a
>> >>> regulovanou premavkou.
>> >>>
>> >>> To, co sa teraz prezentuje ako samoriadiace auta, su znova len smiesne
>> >>> pokusu nahradit cloveka 1:1, to je cista blbost. Ved to tu tym
>> robotikom
>> >>> vravim uz roky.
>> >>>
>> >>> Zdrogovany sofer je problem aj dnes, rieseny legislativne; macka ma
>> proste
>> >>> smolu (viacmenej tiez rovnako ako dnes).
>> >>>
>> >>> wek
>> >>>
>> >>>
>> >>> >neporovnatelne
>> >>> >
>> >>> >ve vzduchu jsou z 99.99% stroje, ktere maji urcitou uroven
>> automatizace,
>> >>> inteligence, maji majaky, odpovidace, ... a jejich provoz je
>> predvidatelny
>> >>> a z 99.99% nejak regulovan
>> >>> >
>> >>> >Na zemi nemate moznost vedet jak se zachova zdrogovany sofer,
>> zatoulana
>> >>> kocka, ...
>> >>> >
>> >>> >
>> >>> >jg
>> >>> >
>> >>> >-----Original Message-----
>> >>> >
>> >>> >V tom možná nemáte úplnì pravdu. Svìøili. Porovnejte si jen, kolik
>> >>> automatiky, mnohdy neovlivnitelné pilotem je v letadlech. Dost èasto
>> to ani
>> >>> bez ní vùbec nejde. Prostì je to nad lidské síly, co do pøesnosti a
>> >>> rychlosti. Nebudeme proto létat letadlem?
>> >>> >
>> >>> >Martin Záruba
>> >>> >
>> >>> >Dne 19.2.2020 v 13:20 Pavel Kadeèka napsal(a):
>> >>> >> Samoøiditelnost je další vìc s nejistou budoucností. Není to
>> technicky
>> >>> >> zdaleka tak dokonalé, jak nám tvrdí, vemte si jaký problém je s
>> >>> >> pitomou couvací kamerou, když se èoèka zamaže blátem. Mnohem vìtší
>> >>> >> problém ale bude odpovìdnost za škody / zdraví / životy, pokud se
>> nìco
>> >>> >> stane (a ono už se stalo).
>> >>> >>
>> >>> >> Svìøili byste svùj život nìjakému stroji? Když víte, jak
>> "spolehlivì"
>> >>> >> technika funguje?
>> >>> >>
>> >>> >> P.K.
>> >>> >>
>> >>> >> st 19. 2. 2020 v 11:51 odesílatel Jan Waclawek <konfera at efton.sk>
>> >>> napsal:
>> >>> >>> Pochopitelne, samoriaditelnost aut by bola aj v tejto veci vyhoda.
>> >>> >>> Ale to chce mysliet trocha vo vacsom nez len na vlastnom dvorceku.



Další informace o konferenci Hw-list