Re: Zajímavé chování rychlovarné plotýnky

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pátek Únor 14 18:03:41 CET 2020

jo
pá 14. 2. 2020 v 16:17 odesílatel Krucinsky, Ladislav <
ladislav.krucinsky na linde-mh.cz> napsal:

> Vzhledem k tomu že v prostorách pivovaru bývá 100% vlhkost a pracují tam
> laici z hlediska vyh. 50 (sice jsme je proškolili, i zápis vytvořili) tak
> já si nelajznu tam dávat cokoliv mimo proudový chránič, to raději budu
> řešit tyto fajnovosti.

Tenhle argument chápu - nicméně si dovolím poznámku, že el. instalace v
technologických prostorách ( tím pivovar bezesporu je )  se může řídit
jinými ustanoveními, než v obytných objektech. Vždycky je nutné dodržet
návod ( instalace a zapojení ) výrobce.
Například už to, že ty plotýnky jsou využívány poněkud nestandardně nahrává
na smeč třeba pojišťovákovi, který by řešil případné plnění či neplnění
pojistné události. Něco o tom vím, v technologických prostorách řeším
problémy každodenně a někdy je až s podivem, co za  nesmyslné věci různé
kontroly a revize objeví jako nevyhovující. A to i v případě, že to
fungovalo léta bez připomínek  ( při kontrolách a revizích )
Kdybych například já revidoval takové nestandardně použité plotýnky v
průmyslovém - technologickém objektu, chtěl bych vyjádření výrobce, že je
možné jejich výrobek takto používat, případně s jakými omezeními, nebo
úpravami. A tím mám na mysli nejen bezpečnost obsluhy proti úrazu el.
proudem.
Ano, něco to stojí, ale dnešní společnost je založená na tunách papírů ,
dokladů a potvrzení.