RE: Zajímavé chování rychlovarné plotýnky

Krucinsky, Ladislav ladislav.krucinsky na linde-mh.cz
Pátek Únor 14 16:17:50 CET 2020

Vzhledem k tomu že v prostorách pivovaru bývá 100% vlhkost a pracují tam laici z hlediska vyh. 50 (sice jsme je proškolili, i zápis vytvořili) tak já si nelajznu tam dávat cokoliv mimo proudový chránič, to raději budu řešit tyto fajnovosti. Ale hlavně to 2 roky fungovalo bez problému takže bylo jasné že se něco pokazilo, akorát ta příčina mně překvapila ale chovají se tak všechny plotýnky tohoto typu. Možná je někde v návodu k nim větička že se nesmí provozovat naprázdno ale jak už jste tady někdo poznamenal, může se to běžně stát, že někdo zapne sporák a zapomene na to.
Pokud je ta plotýnka kontaktně přiložená ke dnu té kádě (a v kádi je voda, respektive dílo) tak se stihne udržovat v mezích správného izolačního odporu.

Zdravím
Ladislav Kručinský

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Kuba
Sent: Friday, February 14, 2020 4:05 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: Zajímavé chování rychlovarné plotýnky

Já nepsal že musí být trouba připojená mimo chránič ale že takto připojená být může. Důvody jsou zřejmé například když něco přeteče do útrob vlhkost sražená z pečení a podobně. Stejně tak například počítače.... když vezmete nějakých pět šest strojů, tak už vám to bude vyhazovat chránič protože izolace je sice v pořádku, ale odrušovací sada kondenzátorů vyrobí takový proud, že chránič to vyhodnocuje. Ostatně i vám může klidně po 8 letech trouba vyhodit chránič v době  dovolené. Znám případ v rodině, kdy je to stálo poměrne dost peněz za maso ze zabijačky b mrazáku. Ale abych tu neplácal, tady je o tom diskuse,  moje zkušenosti mi říkají, že ne vše dávat pod chránič a nebo jich tam nasekat několik a okruhy rozdělit.
https://diskuse.elektrika.cz/index.php/topic,3596.0.html