OT klimatizace

Martin Záruba swz na volny.cz
Pondělí Únor 10 14:19:39 CET 2020

Myslím, že to moc dobrý nápad není. Pokud jde o prohřátí stěn, v tom až
tak problém nebude. Když nepovažujete chlazení za významné, šlo by
vnitřní jednotku namontovat níž a nasměrovat na zem, takže pocit tepla
bude docela dobrý. Ale...

Hlavním úkolem klimatizace je chladit. Z toho důvodu má vlasně opačně
zapojené trubky na zádech venkovní jednotky. Samozřejmě to funguje i pro
topení, ale vlastnosti se tím zhoršují. Takže COP 5 určitě ne. Budete
rád, když v době, kdy opravdu potřebujete topit bude mít 2,5 až 3,5.
Dalším problémem je odmrazování venkovní jednotky v režimu topení. Nemá
kde vzít teplo pro odmrazování, jedině z tepelné ztráty kompresoru.
Jinak Vám začne při odmrazování foukat studený vzduch. Proto odmrazuje
obtížně.

Účinnost samozřejmě s venkovní teplotou klesá a to významně.

Pokud to je jen trošku možné, volil bych tepelné čerpadlo monoblok a
podlahové topení. Nepotřebujete chlaďaře a pokud nemá ohřívat TUV,
vlastně jej jen připojíte přes oběhové čerpadlo k podlahovce.

Martin Záruba