OT klimatizace

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Neděle Únor 9 17:53:08 CET 2020

Ahoj,

pokud je roubenka dost malá a moderní, tak klidně ty 3kW při nule budou.
Pozor na to, že se topí až na -20, ale jestli je k tomu krb nebo něco
takového, tak může klidně být jako bivalent k té klimatizaci.

Co je na klimatizaci hlavní problém je, že topí "u stropu", zatímco
člověk vnímá tepelnou pohodu "od spoda", takže je v místnosti na
teploměru spousta stupňů a člověk se necítí dobře. Pak se to kompenzuje
tím větrákem a ten zase dělá pocit průvanu.
Pokud by jsi dokázal dopravit to samé teplo do podlahového topení,
dostaneš větší tepelnou pohodu.

Co se týká natápění zdiva, to je pro všechny zdroje stejné, tam platí
kalorimetrická rovnice.