Re: Servo a jeho řízení - bylo Krokový motor - nepravidelnost chodu

Radek Sztwiorok sztrad na gmail.com
Čtvrtek Prosinec 31 09:39:28 CET 2020

K prvnimu odstavci delame plus minus to same. Vy automotiv ja
potravinarstvi.
K druhemu todle jsem videl u robotu na svarovani, nebo mam tak delane
plnice mlika,jogurtu atd, ale to neni nic co by se nedalo ukomunikovat na
kroucenem dvouparu. Porad je to o tom poslat driveru kde ma byt servo a
jakou rychlosti. Dost casto to zahranicni vyrobci resi tak ze prvni driver
je zaroven synchronizacni a zbytek za nim je v hotovosti. Opet kvuli
casovani jsou spojene HW a SW cast je sice nadrazena ale blokujici funkci
ma HW spojeni. Zazil jsem linku ktera se necekane a nesystematicky
zastavovala a bylo to jen o tom ze byla statne nastavena akcelerace a pri
vetsim vahovem zatizeni se to servo rozbihalo trosku pomaleji. Bylo to na
hrane takze to nedelalo vzdy. Dobre se to hledalo. V tomto pripade je fajn
kdyz jsou drivery na sbernici a pokud mozno jednoho vyrobce clovek alespon
vidi najednou vsechny a co se deje. Bohuzel i to nebyva zvykem a vyrobci
zarizeni dost casto pouziji drivery ruznych vyrobcu a jeste exoticke
vyroby.
K tretimu ano tak jsem to pochopil a proto jsem se bavil o rychlosti
vystupni periferie. Ja proste mam rad rezervu. Pokud vyrobce napise ze chce
200kHz tak to navrhnu tak aby tam byly. Dobra ted to neni treba ale pristi
rok to treba bude a pak se musi vymyslet klicky jak to udelat. Jedine co
jsem spatne pochopil bylo to ze ten driver se ridi vlastne frekvenci. Mam
osvetleno a ulozeno v databance. Nevim jestli to nekdy pouziji ale tj
jedno. Jak se rika kdo je pripraven neni prekvapen.
Posledni veta. Samozrejme vim ale mam strach co mne tam ceka. Uz jsem videl
plasmovou rezacku rizenou necim co napadne pripominalo tu modrou desku s
STM32 takze se nam arduino dostava i tam kde by to clovek necekal. Nic
proti tomu nemam jen se mi zdalo ze pri cene zarizeni jako celku tam mohli
dat alespon neco pro to delaneho. Byl tam problem se zdrojem a privodnim
kabelem. Trosku to nebylo nachystane na ceskeho kutila ktery prece nebude
dodrzovat doporuceny prurez kabelu a nespocita si delku a ubytky. Pri
zapaleni oblouku se to sem tam resetovalo a diky dobre udelanemu SW to
ztratilo pozici a rezalo hezke obstraktni tvary kdyz se zadarilo..
Takze dekuji za rozsireni obzoru.
RS