PC zdroj - nafouknutý kondenzátor

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Středa Prosinec 30 20:40:04 CET 2020

Když jsem vyndal z mého PC zdroj ( nějaký Seasonic, starý cca 4 roky -
550W, potřebovali jsme na zkoušku ), všimnul jsem si, že jeden z výstupních
kondenzátorů má nafouknutou čepičku.
Prostě hořejšek kondu není rovný - ale trochu "vybombírovaný". Chtěl jsem
ho vyměnit, jenomže to je strašná práce. Musí se odletovat spousty kablíků,
odšroubovat nedostupné šrouby a i tak se desky celá nedá pořádně otočit..
Prostě jsem to vzdal s tím, že asi raději objednám nový a tenhle kuchnu až
bude hodně času.
A protože se jedná o výstupní kond v 5V větvi, chtěl jsem zdroji pomoci
tak, že jsem vytvořil "baterii kondenzátorů", které jsem připojil na volný
Molex konektor. 5x220M/15V na 5V větev a 5x 100M/100V na 12V větev.
Kvalitní ESR kondy.
Jenomže zdroj s touto "baterií"  připojenou na Molex nenastartuje. A ni jen
s připojením na 12V a to samé  jen a pouze s 5V větví.
Když už PC běží a připojím to za chodu ( vím, hodně velká blbost ) tak to
prskne a jede to dál.
Ale vypnutý zdroj se s tím nezapne.
Proč? Kondy jsou paralelně k těm výstupním, to tak malá kapacita ovlivní
zdroj? Je tam nějaké hlídání? Vždyť na základní desce je také spousty
kondů...!?
Vzpomínám si, že už jsem to takhle někde udělal a nebyl problém.