Re: Krokový motor - nepravidelnost chodu

Radek Sztwiorok sztrad na gmail.com
Středa Prosinec 30 09:35:49 CET 2020

Neni se proc omlouvat nemam psat po tabletkach.
prvni dotaz, myslel jsem to tak ze se neda odkomunikovat zarizeni tak jak
se ovlada ve vyse uvedenem pripade. pokud servozesilovac(a tak to dnes
vyrobci nazyvaji)neni nastaven  predem tak mam vlastne smulu. Komunikaci se
pouze predava informace o provozu a hlaseni poruch. Zpetne nastaveni krom
rychlosti se uz z nadrazeneho systemu neprovadi. Takze formalne je uplne
putna jestli to jede po pomalem interface nebo po ethernetu. Programove
negeneruji zadne presne pulzy.
Tady je treba rozlisit dva trendy ktere jsou ted asi nejcastejsi(u tech
stroju kde se pohybuji). Servozesilovac s inteligenci pro rizeni a bez.
Prvni pripad je treba vyse uvedeny Kollmorgen rady Servostar 600 (
https://www.kollmorgen.com/sites/default/files/public_downloads/sr601_e.pdf
) ktery bud nastavite SW ktomu dodanym nebo pri inicializaci mu parametry
predate (prvni pripad je castejsi) PLC po komunikaci. Vlastni komunikace uz
pak neni potreba ,veskere rizeni provadi servozesilovac a kontroluje si vse
od zatizeni jednotlivych fazi az po enkodery. Je jen na vas jestli to
chcete provadet pomoci komunikace nebo pomoci AI a DI vstupu(opet castejsi
je druhy pripad). Pokud chcete muzu nafotit jak to vypada vevnitr mam tu
jeden starsi kousek na opravu vstupni karty pro enkodery(maji preslechy
analogove spinace od AD mezi kanaly a spatne detekuje pozici sin/cos
enkoderu).
Druhy pripad pouziva casto uvedeny FANUC. Tam mate moznost to rozdelit dle
predpokladane aplikace. V aplikaci mam treba pouzity moduly A06B-6089-H104 (
http://jamet.com/Technical/Fanuc/DRIVES/a_series_servo_descman.PDF) ktery
je relativne jednoduchy (opet muzu nafotit mam tu tri na opravu). On
fyzicky ridi chod serva ale veskerou inteligenci prebira karta v PLC k tomu
urcena DMS314 (
https://www.automationplus.it/docs/Ge%20Fanuc%20-%20Power%20Controls/cd%20Infolink/INFOLINK/SERIES_90-30/90-30%20MANUALS/GFK1742B.PDF).
Karta je nastavena opet bud SW nebo se nahrava pri inicializaci
PLC(samozrejme druhy pripad je castejsi), diagnostika je perfektni tak jako
i cena :-) .
Treti dotaz jsem myslel tak ze male serva si dokazu napsat do jednocipu
sam. Treba zrovna posledni attiny jsou k tomu jak delane. TCA timer je fajn
parametrovatelny. Nevim jestli je zde pan Dudka pritomen ale ma to tady
hezky popsane (http://www.elektromys.eu/clanky/avr1_tca1/clanek.html)
Zhodou nahod velice dobre studijni podklady napsane pro nas blbe.

Nevim jestli zrovna vam rozsirim obzory(dost o tom pochybuji jsem pouze
udrzovatel zarizeni a musim se ucit za pochodu podle toho co kde odejde).
RS