Re: Ryzen 7 3700X - problém s dosažením taktu...

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Úterý Prosinec 29 01:11:59 CET 2020

Dodo
mobil
V texte:

bitove procesory teto architektury. Zpetna kompatibilita tam je, jinak
> byste na x64 nespustil 32 bit system. A to bezne funguje.

A bezne aj nefunguje... su 32bit programy, ktore na 64 bit architekture
zhavaruju, alebo ich vobec nespustite.
Nie je to jednoznacna funkcionalita ani spatna 100% kompatibilita

> Ok beru, ale toto neni zcela bezne, ne? Vy to pisete tak, ze ten
> Pinnacle Studio 19.5 je prave takovy specialni a narocny sw, kde je to
> takto udelane. Doopravdy to tak je?

Nepoznam Pinnacle Studio 19, ale je to video strih.
A patri do skupin programov v oblastiach ako:
- Hry ( myslim video hry skakacky,strielacky... )
- grafika
- CADy
- simulatory (letecke, ... )
- spracovanie a strih videa alebo fotiek
- prekodovania medzi formatmi TS, MPEG4...H 264,265...kde sa vyuziva velka
kompresia/dekompresia a rychly tok dat
- cryptovanie a decryptovanie

V takych programoch sa vyuzivaju co najviac prave rozsirene sady
instrukcii, a co najviac specialnych vlastnosti procesorov, pretoze na tom
ziskavaju rychlost.
Ak by pinnacle studio nepozadoval specialne instrukcie, v poziadavkach by
mal napisane  x64 cpu, xy MHz.  Nemsl by napisany konkretny(e) procesor(y).
Zakladne x64 instrukcie maju procesory rovnake.
.
Niektore procesory maju podpory pre crypto, alebo pre maticove operacie
A zaroven vyuzivaju co najviac offloadu z hlavneho CPU na grafiku (nie iba
na zobrazovanie, ale aj na zlozitejsiu matiku - napr. ratanie crypto mien,
analyza obrazu - detekcia tvari, rendering a pod. )
Su "graficke karty", ktore nemaju ziadny konektor na monitor. Vyuzivaju sa
len ako "vykonny matematicky koprocesor"

Ak je program sikovne napisany, tak si otestuje co moze pouzivat a to
pouziva.
Ak ho v tom podpori OS,tak je super.Ak je napisany tupo a po preklade
predpoklada, ze nejaka konkretna rozsirena instrukcia je dostupna, ale
procesor ju nema a driver OS to neosetri, tak program zhavaruje.
Podobne moze dojst k havarii, ked sa napr. Zlozitejsi vypocet urobi
prekvapivo rychlo ( offload na graficky procesor, vyuzitie vhodnych
instrukcii driverom ) a program to necaka, tak si moze  hotovy vysledok
prepisat a zhavarovat.

Pohladajte aj tu v archive napr. Debaty o RPi a ich teplotach a o tom ci
stihaju dekodovat a zobrazovat ako multimedialne krabicky.... a ako novsie
verzie maju podporu pre spracovania MPEG4...
Je to presne o tom istom... procesor ma/vie nieco naviac a vyuzitim toho je
teplota aj zatazenie procesora nizsie.
Ak taku funkcionalitu caka a nenajde, tak zhavaruje.

> Te kompatibility je mnohem vice, nez te nekompatibility. Proto typ
> procesoru resi jen ti, co o tom vedi a potrebuji to, vestine to jede
> kdekoli.

Nepodstatne kolko je kompatibility. Na pad, alebo nefunkcnost staci jedina
nekompatibilita.

> Kdyby to byla pravda, tak ma mnohem vice softwaru problemy. Ale treba
> opet pistete o nejakem extra specialnim sw, ktery vyuziva extra
> specialni vlastnosti konkretniho procesoru a extra specialni instrukce a
> extra specialni vyperthreading. Pak to beru. Jak pouzivam co je bezne k
> dispozici a s timto se nesetkavam.

Vas bios a aj OS uz pri instalacii zisti, aky ma procesor a k nemu
instaluje drivery, microkod..kernel moduly...
Ak to zdetekuje zle, tak to moze robit divy.
Takze "extra specialny SW", ktory sa stara o rozsirene instrukcie je uz vas
nainstalovany OS - a ten asi bezne pouzivate a stretavate sa denne, len o
tom neviete, lebo "sa to spravilo samo" a vam o tom nic nepovedalo.