Re: Ryzen 7 3700X - problém s dosažením taktu...

Martin Hanek martin na hanek.net
Pondělí Prosinec 28 23:56:24 CET 2020

Dne 28.12.2020 v 23:41 Dodo Racek napsal(a):
> X86 a x64 kompatibilne nie su.
> Su to ine architektury.
x86 jako architektura (to jsem mel na mysli) vs. x86 a x64 jako 32 a 64
bitove procesory teto architektury. Zpetna kompatibilita tam je, jinak
byste na x64 nespustil 32 bit system. A to bezne funguje.

> Pri narocnejsich SW sa vyuzivaju vlastnosti procesora, registre,
> instrukcie, ktore napr. Iny procesor nema.
Ok beru, ale toto neni zcela bezne, ne? Vy to pisete tak, ze ten
Pinnacle Studio 19.5 je prave takovy specialni a narocny sw, kde je to
takto udelane. Doopravdy to tak je?

> Myslite si, ze vsetky procesory napr. X64 rodiny maju rovnaku
> instrukcnu sadu?
Nemyslim.

> Nemaju. V zakladnych operaciach su kompatibilne,  v rozsirenych nie. A
> potom zalezi na tom, ako je to osetrene v programe, knizniciach,
> OS,... a pod.
Te kompatibility je mnohem vice, nez te nekompatibility. Proto typ
procesoru resi jen ti, co o tom vedi a potrebuji to, vestine to jede
kdekoli.

> A este vacsi zmatok vytvaraju vlakna, hyperthreading, ... a potom sa
> lahko moze stat, ze vypocet v jednom vlakne je hotovy skor ako v
> druhom a program havaruje, preto ze to necakal...
Kdyby to byla pravda, tak ma mnohem vice softwaru problemy. Ale treba
opet pistete o nejakem extra specialnim sw, ktery vyuziva extra
specialni vlastnosti konkretniho procesoru a extra specialni instrukce a
extra specialni vyperthreading. Pak to beru. Jak pouzivam co je bezne k
dispozici a s timto se nesetkavam.

MH