RE: Krokový motor

Pavel Urbančík hw na itherm.cz
Pondělí Prosinec 28 20:14:08 CET 2020

Co v dobe klidu jen snizit proud? Pujde to rucne prekonat.
Na strojich kde je krokac to tak mame udelane, taky, tzn pri otevreni krytu je mensi moment motoru, ohrivani, atd, ale stale drzime krok.

Stejne bych pro tocnu asi udelal opticke snimani polohy, ne absolutni, ale jen info ze je v poloze pro prujezd vlacku.
Tzn jeden signal na home a druhy na jednotlive koleje.

Pavel

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jindrich Fucik
Sent: Montag, 28. Dezember 2020 19:54
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Krokový motor

Myšlenka je točna na vláčky.
Pokud je točna v nějaké poloze, nepůsobí žádná síla na její otáčení.
Ale pokud by po usnutí a zase probuzení měla poskočit o polovinu kroku, tak je to celkem dost.

Ten L297 jsem zmiňoval čistě proto, že má datasheet na dvě stránky na rozdíl od modernějších kousků a tak se v něm snadno hledá homing position.
Na rozdíl od moderních kousků má tento navíc jeden výstup, který indikuje, že je motor právě v této poloze.
Pokud bych chtěl odpojovat A4988, tak musím dopočítat, že jsem právě v homing a mohu driver odpojit.
Jak jsem již řekl, všechny, ke kterým jsem prolétl datasheety mají tu homing position stejnou - tedy odpovídající 0101 od L297.