Re: Krokový motor

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Pondělí Prosinec 28 19:54:23 CET 2020

Myšlenka je točna na vláčky.
Pokud je točna v nějaké poloze, nepůsobí žádná síla na její otáčení.
Ale pokud by po usnutí a zase probuzení měla poskočit o polovinu kroku,
tak je to celkem dost.

Ten L297 jsem zmiňoval čistě proto, že má datasheet na dvě stránky na
rozdíl od modernějších kousků a tak se v něm snadno hledá homing position.
Na rozdíl od moderních kousků má tento navíc jeden výstup, který
indikuje, že je motor právě v této poloze.
Pokud bych chtěl odpojovat A4988, tak musím dopočítat, že jsem právě v
homing a mohu driver odpojit.
Jak jsem již řekl, všechny, ke kterým jsem prolétl datasheety mají tu
homing position stejnou - tedy odpovídající 0101 od L297.