RE: Monitor na práci.

Zdenek zdej na atlas.cz
Neděle Prosinec 27 08:46:15 CET 2020

Zdraví.
Díky moc za vyzkoušení.

Zdá se, že použití TV jako monitoru je spíše okrajová záležitost a podle toho ji výrobci implementují. I když zrovna to automatické zapnutí (po vzoru monitoru) mi nepřijde jako až tak komplikovaná funkce. Možná než mít na stole zbytečně DO a pokaždé ho hledat, bude jednodušší použít tlačítko na TV. Pokud tedy není kvůli designu někde schované na spodní hraně nebo vzadu...

Pak je tu i otázka rozlišení. U 32" TV není Full HD zdaleka samozřejmostí.

Zdeněk

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of J. Polívka
Sent: Sunday, December 27, 2020 5:32 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Monitor na práci.

Zdravím,
tak musím říct, že běžným způsobem se mi to nepodařilo.
Pokud TV podporuje CEC tak ji lze zapnout externím zařízením,
které ovšem musí také CEC podporovat což PC zatím není.
Asi nějaké licenční techtle mechtle, nevím.
Nejjednodušší řešení je použít dálkový ovladač od TV :-)
a TV, v mém případě monitor uspat.
Já to tak dělám i u svého monitoru NEC, který má DO a
když si jdu pustit TV která je za rohem a nechci uspávat PC.
Pokud u TV zůstanu déle, PC se uspí, monitor jsem předtím uspal já,
Přijdu zpět k PC a stisknu na ovladači k monitoru tlačítko a hejbnu myší.
Pokud bych byl masochista a chtěl to vychytat do detailu dle vašeho přání,
tak bych zkonstruoval buďto IrDA TX třeba podle pavouk.org.
Je to už taková střední dívčí :-) protože je potřeba zajistit i spouštění.
Jejda vzpomněl jsem si i na IrDA RX od Igor Cesko, to už je let a poráde
to žije :-).
Kódy pro ovládání TV jsou známé, alespoň u LG.
Další možnost je zapnutí via RS232, kódy jsou též známé.
Převodníků z USB na RS232 tu mám asi 70ks a jedou pod všemi Win.
Ale opět je to drbání se levou rukou za pravým uchem.
A zajistit spouštění sw při startu PC. Brrrrrr ...
Tak za mne ten ovladač k TV.
Jindra Polívka