Re: Monitor na práci.

J. Polívka jpolivka na volny.cz
Neděle Prosinec 27 05:32:21 CET 2020

Zdravím,
tak musím říct, že běžným způsobem se mi to nepodařilo.
Pokud TV podporuje CEC tak ji lze zapnout externím zařízením,
které ovšem musí také CEC podporovat což PC zatím není.
Asi nějaké licenční techtle mechtle, nevím.
Nejjednodušší řešení je použít dálkový ovladač od TV :-)
a TV, v mém případě monitor uspat.
Já to tak dělám i u svého monitoru NEC, který má DO a
když si jdu pustit TV která je za rohem a nechci uspávat PC.
Pokud u TV zůstanu déle, PC se uspí, monitor jsem předtím uspal já,
Přijdu zpět k PC a stisknu na ovladači k monitoru tlačítko a hejbnu myší.
Pokud bych byl masochista a chtěl to vychytat do detailu dle vašeho přání,
tak bych zkonstruoval buďto IrDA TX třeba podle pavouk.org.
Je to už taková střední dívčí :-) protože je potřeba zajistit i spouštění.
Jejda vzpomněl jsem si i na IrDA RX od Igor Cesko, to už je let a poráde
to žije :-).
Kódy pro ovládání TV jsou známé, alespoň u LG.
Další možnost je zapnutí via RS232, kódy jsou též známé.
Převodníků z USB na RS232 tu mám asi 70ks a jedou pod všemi Win.
Ale opět je to drbání se levou rukou za pravým uchem.
A zajistit spouštění sw při startu PC. Brrrrrr ...
Tak za mne ten ovladač k TV.
Jindra Polívka