uart pres optiku

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Prosinec 18 12:37:41 CET 2020

[preposielam]

Ahoj,

tie optiky su zhruba stare 20 rokov, takze pokial chces nieco na RS232
tak si pozri skladacky s HFBR15xx a HFBR25xx, su k tomu aj konektory
aj konektorovacie supravy. Teda boli. Ci su novsie, to si zistite uz
sam, tieto su na RS232 bez modulacie, len svieti nesvieti do 1MB. Pri
vyssich rychlostiach to ale zacne uz dost papat baterky.

To co ale budete musiet vyriesit su nejake hranicne limity, nepisete
nic o amplitude tych magnetickych poli a teda budete musiet urobit
nejaku optimalizaciu obvodov minimalne tych spinacich tranzistorov.
Teda vhodne to zapojit tak, aby boli korektne urovne a priebehy na
jednotlivych pinoch resp. uzloch drivera.

A.

zdravim,

měl bych zatím čistě hypotetickou otázku - potenciálně bych chtěl
některé naše magnetometry vybavit možností přenosu dat přes optiku,
vzdálenost cca  2 - 300m kvůli omezení případných problémů při
bouřkách. v podstatě obousměrný přenos uartu 9600-921600 bd

chtěl bych to mít integrované v krabici přístroje, jen malý modulek,
který by se dovnitř nainstaloval nebo ne.., na druhé straně opět
modulek připojený třeba pc typu raspberry..

našel jsem tyto moduly: HFBR-1415TZ  AFBR-2418TZ , uvádí DC to 50
Mbaud, pro TX "high light output power", pro  RX "DC to 50 MBaud,
Digital Output"
https://docs.broadcom.com/doc/AV02-0176EN
https://docs.broadcom.com/doc/AV02-4303EN

je nějaký problém to budit vyloženě jen TTL-UART signálem tak, aby při
vysílání 0 LED svítila, mají tam schémata s buzením třeba s 74ACT00

pro testování bych si vyrobil modulek s FT230X na jedné straně, na
druhé STM32 v magnetometru..

kolega zmiňoval, že jim to s některým typem modulu nefungovalo (první
byte rozbitý nebo tak něco, další již ok) a používají teď frekvenční
modulaci s malým FPGA v přijímači i vysílači. to mi přijde zbytečné
pro relativně malou požadovanou rychlost a vzdálenost, když nabízí ten
typ fungující i pro DC..

ST konektor jsem zvolil, protože co jsem četl tak je pro tyhle
aplikace vhodný, i když podle jiných zdrojů (týkajících se
předpokládám síťových přenosů) je beznadějně zastaralý..

nemáte s tím prosím někdo zkušenost?

díky

v.