Re: uart pres optiku

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Pátek Prosinec 18 13:06:15 CET 2020

díky oběma za odpověď

asi teda vyzkouším ty co jsem našel, ty 15xx jsou s červeným světlem což by se mi sice líbilo více než infra (okometrická kontrola funkce..), ale ten ST konektor mi přijde lepší (jednodušší zástavba na panel), levnější..

v.

> Od: "Jan Waclawek" <konfera na efton.sk>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 18.12.2020 12:38
> Předmět: Re: uart pres optiku

[preposielam]

 Ahoj,

 tie optiky su zhruba stare 20 rokov, takze pokial chces nieco na RS232
 tak si pozri skladacky s HFBR15xx a HFBR25xx, su k tomu aj konektory
 aj konektorovacie supravy. Teda boli. Ci su novsie, to si zistite uz
 sam, tieto su na RS232 bez modulacie, len svieti nesvieti do 1MB. Pri
 vyssich rychlostiach to ale zacne uz dost papat baterky.

 To co ale budete musiet vyriesit su nejake hranicne limity, nepisete
 nic o amplitude tych magnetickych poli a teda budete musiet urobit
 nejaku optimalizaciu obvodov minimalne tych spinacich tranzistorov.
 Teda vhodne to zapojit tak, aby boli korektne urovne a priebehy na
 jednotlivych pinoch resp. uzloch drivera.

 A.

 zdravim,

 měl bych zatím čistě hypotetickou otázku - potenciálně bych chtěl
 některé naše magnetometry vybavit možností přenosu dat přes optiku,
 vzdálenost cca  2 - 300m kvůli omezení případných problémů při
 bouřkách. v podstatě obousměrný přenos uartu 9600-921600 bd

 chtěl bych to mít integrované v krabici přístroje, jen malý modulek,
 který by se dovnitř nainstaloval nebo ne.., na druhé straně opět
 modulek připojený třeba pc typu raspberry..

 našel jsem tyto moduly: HFBR-1415TZ  AFBR-2418TZ , uvádí DC to 50
 Mbaud, pro TX "high light output power", pro  RX "DC to 50 MBaud,
 Digital Output"
 https://docs.broadcom.com/doc/AV02-0176EN <https://docs.broadcom.com/doc/AV02-0176EN>
 https://docs.broadcom.com/doc/AV02-4303EN <https://docs.broadcom.com/doc/AV02-4303EN>

 je nějaký problém to budit vyloženě jen TTL-UART signálem tak, aby při
 vysílání 0 LED svítila, mají tam schémata s buzením třeba s 74ACT00

 pro testování bych si vyrobil modulek s FT230X na jedné straně, na
 druhé STM32 v magnetometru..

 kolega zmiňoval, že jim to s některým typem modulu nefungovalo (první
 byte rozbitý nebo tak něco, další již ok) a používají teď frekvenční
 modulaci s malým FPGA v přijímači i vysílači. to mi přijde zbytečné
 pro relativně malou požadovanou rychlost a vzdálenost, když nabízí ten
 typ fungující i pro DC..

 ST konektor jsem zvolil, protože co jsem četl tak je pro tyhle
 aplikace vhodný, i když podle jiných zdrojů (týkajících se
 předpokládám síťových přenosů) je beznadějně zastaralý..

 nemáte s tím prosím někdo zkušenost?

 díky

 v.