Krabice IP55

Pavel Poucha pavel.poucha na papouch.com
Pátek Prosinec 18 09:02:13 CET 2020

Zdravím,

naše společenství vlastníků se rozhodlo lépe osvětlit vnější schodiště,
které vede k našemu domu. Výbor vybral nějakého elektrikáře, který to dost
divně, ale to je věc názoru.

Co mě ale překvapilo, že použil krabici s IP55 (
https://mojeelektro.cz/krabice-na-omitku/22100-instalacni-krabice-f12-ip55-85x-85x-40.html)
s odnímatelným víkem. Je ve výši ramen, v místě, kde kolem chodí dospělí i
děti.Uvnitř krabice je lustrsvorka a v ní spojené kabely 230V.

Nejsem silnoproudař, ale je to tak správně? Na krabici prší, na což by mělo
IP55 jakž takž stačit, ale to víko odnímatelné bez nástroje se mi nezdá.

Děkuji za názory.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel