Re: OT Hop přes kopečky

Jiří Nesvacil nesvacil na posys.eu
Středa Prosinec 16 13:57:50 CET 2020

Zdravim,

v zákrytu za firmou nevidíte zdejší nástrahy. Na OSVČ se tady dívají
jako na neplatiče sociálního na důchody, malé sro nemá vyřešený
jednorázový příjem do mezd(necháváte si budget na konec pro strýčka
příhodu, ale s tím daňový systém moc nepočítá), ale více se platí
korporátní daní, takže základ pro důchody máte taky nízký. K tomu se
přidají takové nástrahy jako rychlá reakce na výzvu fin. úřadu, která
nepočítá s tím, že jsou svátky či, že by jste si vzal aspoň týden
dovolené. Spíše čekáte na datovou zprávu a i když má být určeno jen pro
komunikaci s úřady, tak Vám zde chodí i reklamy na jejich služby a vy k
vůli tomu hledáte, kde se připojíte, aby jste to v termínu stihl.

Takže bych to doporučil zkusit někde v cizině. Ačkoliv v Německu říkají,
že jsou velké daňe, tak se na to musíte dívat v celém kontextu tj., že
si na ně asi vyděláte a že se už přešla v populaci nějaká hranice, že i
ty živnostníci nemohou chtít jen čistou mzdu za svou práci.

Jirka