OT: Barcode scanner jako HID device.

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Prosinec 12 16:22:36 CET 2020

I když, zas tak horký to s tím „velmi málo“ nebude. Hned po odeslání jsem kouk na Alzu a bylo jich přes půlku:-)

Na druhou stranu, pak to někdo přehodí kvůli nastavování biosu … a záhadný problém se za blíže nedefinovaný čas objeví. Ale je samozřejmě zajímavý nápad to na nějakém zákazníkově počítači dát do PS/2, jestli tím problém zmizí nebo ne. Nejhorší u takového pokusu ale stejně je, že při hodně velké občasnosti jevu není ani po dlouhé době jistota, že dané řešení pomohlo…

Proto si myslím, že ošetření chyby čtení je jediná jistota. Ideálně samozřejmě s tím, že při chybě to nepípne. Možná by taky mohlo pípat PC a čtečka by měla uvnitř přelepenej repráček, když z nějakého důvodu nejde použít takovou, co pípá dle požadavku PC.

PH

Od: Pavel Hudecek
PS/2 asi nebude (dluhodobě) dobré řešení. Už dnes ho má velmi málo základních desek.

Od: Jan Waclawek
Intercharacter, Interfunction, and Intermessage Delays

https://aidc.honeywell.com/CatalogDocuments/VG1200-UG.pdf str. 6-5

Ano, trvalo mi to asi stvrthodinu najst, lebo som ten manual este nikdy
nevidel, nepoznam zvyklosti ani terminologiu, v zivote som nerobil nic s
citackami ciaroveho kodu.

Este sa vratim k povodnej otazke: vzhladom na predchadzajucu vetu, cely cas
som bol z Vasich mailov zmateny, kedze ste sa odkazovali na USB HID -
lenze USB klavesnica je tiez USB HID.

USB je jeden velky chaos takze je dobre sa snazit o co najvacsiu presnost
vo formulacii. Mozno "v branzi" ked poviete USB HID tak je zrejme ze sa
jedna o nejaku barcode-specificku podskupinu, ale mna to zmiatlo. Cvicne
som si to skusil najst v strome hierarchii HID zariadeni, je to
USB->HID->Sensor->Scanner->BarcodeScanner. Tych typov zariadeni v tom
strome su desiatky, mozno az stovky; je to rozsah ktory pravdepodobne
jeden clovek nedokaze do detalov postihnut.

Takze povodna otazka bola, ci je v branzi lepsia skusenost s citackami
fungujucimi v USB-HID-...-Barcode triede, nez ked funguju v USB HID
Keyboard triede, dobre som to pochopil?

Mimochodom, zda sa, ze ten Voyager 1200g vie aj klasicku PC (PS/2 - ano ja
viem, tiez je to terminologicky chaos) klavesnicu, mozno to je tiez cesta
k vyssej spolahlivosti, neviem, ci ste nad nou uvazovali. Myslim si totiz,
ze povodne popisovany problem je s vacsou pravdepodobnostou sposobeny
milionom vrstiev v PC nez priamo samotnou citackou. Lenze je o niekolko
radov jednoduchsie ovplyvnit citacku nez co i len spoznat, co je v tom PC.
Podla mojho nicim nepodlozeneho laickeho nazoru, pouzitie PS/2 namiesto
USB vyluci z toho miliona vrstiev asi tak pol miliona, co suvisi s USB.

Ozaj, ta citacka, ta nie je bezdrotova, vsak?