Re: Kondenzátor v zdroji

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Úterý Prosinec 8 22:40:21 CET 2020

 V síti může být  u nás až 253V. Dle nějakých tolerancí, lze to  dohledat
na webu. Napětí po usměrnění a vyfiltrování ( zanedbejme můstek )  lze
vypočítat dle vztahu  U x 1,41   , tedy pro 253 V může být 358V. To je při
použití kondenzátoru na 400V rezerva 42V.
Stačí taková rezerva pro filtrační kondenzátor?
Podle mě ano, nicméně životnost toho elytu bude nejspíš větší, pokud bude
na vyšší napětí.
Dizajnér toho zdroje prostě použil 450V, protože v v části světa je napětí
ne 230V, ale 240V a  dá se předpokládat, že i tam budou místa s vyšším
napětím než oněch 253V .  Rezerva pro 400V kondenzátor by pak byla menší.
Problém může být při provozu s levnými agregáty, nebo měniči. Naprázdno tam
bývá napětí takové, že spínaný zdroj jako takový to ustojí, ale ten 400V
elyt bude na hranici.
út 8. 12. 2020 v 22:21 odesílatel Róbert Šuška <suska.roobert na gmail.com>