Kondenzátor v zdroji

Róbert Šuška suska.roobert na gmail.com
Úterý Prosinec 8 22:21:08 CET 2020

Dobrý večer,

opravujem zdroj z monitora XB2380HS-B1. Zmeral som všetky kondenzátoy a z
ôsmich kusov je 5 bez kapacity, 1 v skrate a dva sú podľa meráka DT-9935 v
poriadku. Jeden z tých kondíkov čo sú vraj dobré je KXG 100uF na 450V. Asi
ho zatiaľ meniť nebudem, lebo žiadny mne dostupný obchod ho nemá v ponuke.
Chcem sa ale pri tejto príležitosti opýtať znalejších, či by vadilo keby som
tam dal 100uF ale na 400V? V impulzných zdrojoch sa bežne používajú
kondenzátory na toto napätie. Jedná sa o kondenzátor za môstikom na
primárnej strane. Je tam nejaký dôvod prečo je tam kondík na 450V a nie len
na 400V? Chcel by som vedieť aký je tam dôvod až ho nemôžem nahradiť kusom
na nižšie napätie.

Ďakujem.

Robo