Kviz na stvrtok - cast 2

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Prosinec 5 18:15:58 CET 2020

Ještě doplnění:
Jestli si můžete vybrat a máte v dílně 3f přípojku, tak bych šel do 3f
měniče. I když jsou většinou při stejném výkonu o pár korun dražší.
S napětím je to tady jako u penisů - větší je lepší.

K 3f měniči s výstupem 3x0-400V vždy můžete připojit motor, i kdyby byl
jen v provedení 3x230V. Snížit napětí umí měnič snadno. Navíc ho
případně můžete přetočit, a používat ho třeba až do 100Hz (jmenovitý
moment bude mít až do 87Hz, pak bude klesat).
Ale k 1f měniči už motor, který by byl jen na 3x400V (případně
3x400/690V) připojíte jen omezeně. A při jmenovitých otáčkách pojede jen
na 1/3 výkonu.

Navíc 3f měniče rovnoměrně zatěžují všechny fáze, a ČEZ bude mít radost.
A tedy i já, jakožto akcionář ČEZu (mám asi 10 akcií z kupónovky).

PL