Re: Jak humánně usmrtit LED

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Neděle Srpen 30 14:58:00 CEST 2020

Dne 30.8.2020 v 12:25 Pavel Poucha napsal(a):
> tyhle kabely (i když s označením TOPK) používám už asi 2 roky. Měl jsem
> jeden zlomený, tak jsme ho dnes zkusil rozebrat a LED skoro nenašel. Je
> to nějaká SMD velikosti snad 0603 nebo 0402 úplně vpředu na kulatém
> tišťáku, na kterém je i pružný kontakt. Nedestruktivně se k LED tedy
> dostat nelze.

Spíš by bylo hezké, kdyby jsi zjistil, jestli je tam nějaký jiný
elektronický ballast, nebo je tam jen odpor nějaké velké hodnoty. Pokud
by tam byl jen odpor, tak se po určité době přidáváním napětí dostane do
stavu, kdy LEDka začne degradovat a buď si jí naladí na "správnou"
svítivost, nebo jí upeče.