WiFi/net zargon, was: mikrotik kids rezim

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Sobota Srpen 29 14:36:33 CEST 2020

Neviem, ci taka kniha existuje. Chcete nieco ako "Networking for dummies".

Speci kniziek je dost, ale to su stovky tisic stran...mozno miliony
( mozno v niektorom z buducich zivotov si na to najdem cas... :-) )

Je to velmi siroka problematika, ktora obsahuje
Siete
Routre
Firewally
Protokoly na sietach
VLANy, teda virtualne siete
WiFi oblast s Acces pointami, Bridges,...
Do toho este autorizacia, autentifikacia, sifrovania,.. ak su este dialkove
spoje cez CWDM, DWDM,  telko okruhy a ich vyhradene protokoly...
atd...

Zariadenia dokazu casto robit viac ako jednu (hlavnu) funkciu, ktoru maju v
nazve.

Je toho strasne vela.
V ramci networkingu su napr. u nas vo firme 4 timy, a jazdy z timov robi
svoju cast plus okrajovo liznu ostatne.

Ani sa nesnazia obsiahnut vsetko...

Dodo
mobil

Dňa so 29. 8. 2020, 14:14 Jan Waclawek <konfera na efton.sk> napísal(a):