mech: jak vrtat mosaz CuZn39Pb3 / MS58 ?

OK1UGA ok1uga na volny.cz
Pátek Srpen 21 20:10:57 CEST 2020

Podle mě máte blbě nabroušený vrták. Mosaz běžně vrtám vrtáky na ocel -
bez nejmenších problémů. Svěrák držím v ruce - není v tom žádný problém.
Podle mého odhadu máte příliš "špičatý" vrták (hladové ostří). To pak
dělá takovéto radosti. Vrtákem na ocel se mosaz bez problému vrtá.
Mazáním nebo emulzí se nic nezkazí ale většinou to u mosazi není nutné.
Jak už tu měkdo napsal - vrták musí do materiálu tlačit, jen na konci
když vyjíždí z materiálu může cuknout. Používat tupý vrták je nesmysl.

     Martin.