Re: Nano VNA

ok1uga na volny.cz ok1uga na volny.cz
Středa Srpen 5 13:27:13 CEST 2020

:-) Jsem si zase naběhl :-).

U VNWA je to tak, že mohu kalibraci udělat ve větším rozsahu než potom potřebuji. A v rámci tohoto rozsahu pak můžu parametry měnit. Pokud chci jít mimo tento rozsah musím kalibraci udělat. Ve většíně případů mi tak stačí původní kalibrace. Samozřejmě pokud chci měřit přesně, nebo změním kabely musím znovu udělat kalibraci - o tom se nepřu. Často mi ale stačí rychlá orientace a podívat se na o něco užší pásmo než v jakém jsem původně kalibroval. Při konečném měření kalibraci udělám. Pokud se jedná o měření úzkopásmových věcí - to je samozřejmě něco jiného. Člověk taky musí mít trochu představu co dělá a co si může dovolit. Určitě nebudu měřit se širokopásmovou kalibrací krystalový filtr :-).
Ale je mi jasné že didakticky správné je to co jsi napsal Ty :-)

    Martin.

> Od: "balu" <balu na k-net.fr>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 05.08.2020 12:38
> Předmět: Re: Nano VNA

Martin,

 ale takto presne to ma byt :-) Po kazdej zmene parametrov merania sa
 *musia* znova zmerat systematicke chyby, aby sa dali spravne odstranit.
 A kazdy, kto tvrdi opak by mal za trest povolit a momentovym klucom
 dotiahnut vsetky sroby ma magickom T vo velkosti WR2300.

 Dalo by sa argumentovat, ze ved som len o 1MHz zmenil frekvenciu, tak sa
 moze interpolovat. U malo, velmi konkretnych pripadov by sa tato logika
 dala akceptovat, ale pristroj je genericky a spravne merat musi stale.
 Teda pokial to mas na pracu a nie ako generator peknych grafov.

 Predstav si, ze tam mas uzkopasmovy filter, alebo vedenie na ktorom sa
 kombinuje priama a odrazena vlna. Ked zmenis parametre merania, mozu sa
 tam ukazat notch-e a peak-y (neviem ako sa to povie slovensky), ktore
 predtym neboli vidiet koli rozlozeniu frekvencnych bodov. A tam sa uz
 interpolovat neda, naopak casto to vyrazne zhorsi chybu merania. To iste
 u nastaveni IF filtra, alebo pracovneho vykonu.

 Ak toto daju do software, je to varovanie aby si to nekupil, lebo
 pristroju nemozes verit.

 b.