Nano VNA

balu balu na k-net.fr
Středa Srpen 5 12:38:09 CEST 2020

Martin,

ale takto presne to ma byt :-) Po kazdej zmene parametrov merania sa
*musia* znova zmerat systematicke chyby, aby sa dali spravne odstranit.
A kazdy, kto tvrdi opak by mal za trest povolit a momentovym klucom
dotiahnut vsetky sroby ma magickom T vo velkosti WR2300.

Dalo by sa argumentovat, ze ved som len o 1MHz zmenil frekvenciu, tak sa
moze interpolovat. U malo, velmi konkretnych pripadov by sa tato logika
dala akceptovat, ale pristroj je genericky a spravne merat musi stale.
Teda pokial to mas na pracu a nie ako generator peknych grafov.

Predstav si, ze tam mas uzkopasmovy filter, alebo vedenie na ktorom sa
kombinuje priama a odrazena vlna. Ked zmenis parametre merania, mozu sa
tam ukazat notch-e a peak-y (neviem ako sa to povie slovensky), ktore
predtym neboli vidiet koli rozlozeniu frekvencnych bodov. A tam sa uz
interpolovat neda, naopak casto to vyrazne zhorsi chybu merania. To iste
u nastaveni IF filtra, alebo pracovneho vykonu.

Ak toto daju do software, je to varovanie aby si to nekupil, lebo
pristroju nemozes verit.

b.