Pripojeni plynoveho sporaku

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Čtvrtek Duben 23 23:36:28 CEST 2020

Mna minule zaujalo, ako je rieseny privod plynu od ventila do horaka.
Nejak nem jeden horak v poslednej dobe slabsie horel a bolo citit plyn.
Pri zavretom ventile ziaden zapach nebol. Tak si vravim, ze je nieco zle
s ventilom a urcite nic sam na tom robit nebudem. Ale aspon sa pozriem,
ci nie je nejaky ocividny problem. Odmontoval som vrchny plech sporaka.
Inac to robievam bezne, ked je moc zaspineny. Umytie vo vani s moznostou
osprchovania je omnoho jednoduchsie a aj casovo menej narocne, ako sa
drbat s hubkami a utierkami.
Nikdy som sa detailne nezaujimal o to, co je pod povrchom horakov. Je
tam dyza s dierkou okometricky pol milimetra v priemere. Nad nou take 2
cm nie je nic - volny priestor. Nad tym je potom trubka, ktora vedie
nahor nad plech, kde je samotny horak. Z tej volnej medzery som bol
prekvapeny. Skratka plyn sa tym tlakom musi trafit z dyzy do rurky.
No a pointa problemu: v otvore dyzy bola nejaka necistota, takze cast
plynu bola odklonena mimo tej rurky. To je to, co bolo citit a dovod,
preco bol plamen slabsi. Ocistil som (rovno aj ostatne dyzy) a problem
je vyrieseny :)

miro