Pripojeni plynoveho sporaku

M. Marusak m.marusak na volny.cz
Čtvrtek Duben 23 20:22:53 CEST 2020

Také jsem několikrát připojoval různé plynové spotřebiče sám, včetně
modifikace části přívodního potrubí (staré šroubované). Kontrola Jarovou
pěnou + při nejbližší revizi plynařem. Vždy OK.
Samozřejmě chápu, že plyn je nebezpečnější než elektrika a dosah
potenciálních problémů je vyšší než je okruh bytu. Tedy pokud vyloučím
případy, kdy vinou špatné elektroinstalace shoří byt a několik ostatních
k tomu. Na druhé straně ani revizáci nejsou bozi. Při revizi starého
vedení v jednom předválečném bytě mi přístrojem naši miniaturní
netěsnost na jednom šroubení (původním),  ale to v situaci, kdy byli
sosákem přímo na závitu a drželi to tam 30 sec. Na druhou stranu vůbec
netušili, že ve zdech je asi 6 metrů starého slepého potrubí od původní
karma do koupelny. Koukala jen závitová záslepka. A říkali, to je od
staré vody, to můžete flexou uříznout.

Pamatuji se na svého bývalého kolegy, kterému jsem kdysi pomáhal měnit
část plynového potrubí ve sklepě čtyřbytového domu. Odšrouboval z
neuzavřené hlavní rozvodné trubky 3/4 odbočku a řekl mi "podrž to tady
ucpané rukou, dojdu si pro fitinky." A sebral se a šel. Dost jsem se z
toho orosil, ale držel jsem - co zbývalo. Docela mě překvapilo, jaký je
tam malý tlak a že to šlo v pohodě držet. Je to míň než když dáte na
vysavač hadici na výfuk.

Martin M.