Mereni otevreni klapky skleniku

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Duben 22 22:38:30 CEST 2020

No kdyby se použilo indukční čidlo přiblížení (myslím to, co se montuje na stroje - něco takového https://www.tme.eu/cz/details/ime12-08npszc0s/indukcni-cidla-valcova-dc/sick/?brutto=1&gclid=CjwKCAjw1v_0BRAkEiwALFkj5inWS4lsXY8ZvyAq4AGTZnSTjqIsfnriu_oK73b5iZt_T8eIfyBvaBoCGz8QAvD_BwE), tak by se ty zuby detekovat daly. Ale pořád to neřeší tu absolutní polohu, znamená to, že jednou za čas ty klapky musím zavřít, abych si najel k nule.Ale asi to rozumněji nepůjde.

Pavel Kutina

  ----- Original Message -----
  From: Pavel Hudecek
  To: HW-news
  Sent: Wednesday, April 22, 2020 10:29 PM
  Subject: RE: Mereni otevreni klapky skleniku

  Hlavně nic optického. Zaleze tam hmyzák a je vymalováno. A když ne, časem se to zanese.

  Motor je od pohledu asynchronní, takže BEMF nehrozí.

  Určitě doporučuji něco magnetického. Třeba dvě hallovky a magnet vedle zubů a je z toho inkrementální čidlo.

  PH

  Od: Jindrich Fucik

  možností máš celkem dost, co třeba infra závora na zubech toho hřebenu?

  Nebo počítat otáčky motoru podle BEMF? Nebo dejme tomu kolečko s dírkou

  na pastorku motoru a počítat otáčky? Větší počet dírek = větší přesnost?

  Dát tam dvě opto závory a udělat snímač jako má kuličková myš? budeš

  dokonce vědět, jestli se okno zavírá nebo otevírá?

  Nebo napíšeš do vyhledávače "rotary encoder" a koupíš takovej snímač?

  Nebo si na ten snímač dáš gumové kolečko z kolečkové brusle a přiložíš

  ho na ten hřeben?

  Nebo na ten hřeben namaluješ grayův kód a budeš sledovat absolutní polohu?

  Nebo dlouhej černo-bílej trojúhelník a budeš na to svítit a sledovat

  odrazivost?

  Hodně záleží, jaký je poměr komerce a hračky. Já bych šel do těch enkodérů.