Re: Životnost filament LED

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Středa Duben 22 22:21:41 CEST 2020

V těch mých  ten elyt nebyl. A žárovka nebliká , je to dvoucestně, to
minimum tam sice je, ale není to pozorovatelné.
Já to nevidím ani když se prudce otočím, abych ten blikající efekt lépe
viděl.
Já bych řekl, že ten elektrolyt tam ani být nemůže, vzhledem k tomu, že ten
předřadný kondík je na malé napětí ( aby byl malý a vešel se tam )
Ta proudová špička při zapnutí  tam samozřejmě být může, ale u LEDek obecně
je dovolený nějaký impulzní proud. A po krátkou dobu v DS bývá uváděn  dost
brutální.
Asi bude v tomto zapojení vadit mnohem méně než ten elektrolyt, který by
spolehlivě napěťově ničil ten předřadný kond.
Jinak mám jednu tu 25W žárovku rozbitou (baňku) a překvapilo mi, že když ty
filamenty svítí, tak vůbec nejsou horké.
Dělá to dojem, že jsou horké, když tak svítí, ale mezi prsty odhadem tak do
40 stupňů Celsia. Narozdíl od toho schéma
je u té mé v sérii s filamenty 3 ks SMD odporů 100 OHMů.

Rozhodně mi tahle žárovka s filamenty svítí mnohem déle bez evidentní
ztráty svítivosti, než LED pásek v kuchyni nad pracovní deskou.
Tam jas postupně padá, některé LEDky zežloutly, některé pohasly velmi
znatelně. Pásek tam je 2 roky a provozuji ho na 75 procent výkonu.

Bez
virů. www.avast.com
<#m_-3008719486333405805_DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>

st 22. 4. 2020 v 21:45 odesílatel Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>